یک ماه تا بهار سفرهای ایرانیان

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، یک ماه تا آغاز پرشور ترین سفرهای سالانه ایرانیان به جای مانده است در این مدت مردم درصدد برنامه ریزی برای استفاده از این موقعیت و دستگاه های دولتی در پی خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند.

یک ماه تا بهار سفرهای ایرانیان

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از خبرگزاری مهر، فصل دیگری از سفرهای نوروزی در سده تازه تا یک ماه دیگر شروع می شود. این روزها همه در تکاپوی برنامه ریزی برای تعطیلات نوروزی هستند. از مسئولان و متولیان گردشگری گرفته تا 27 نهاد دیگری که در حوزه سفرهای بزرگ نوروزی سهمی در برنامه ریزی دارند.

با وجود اینکه سالهاست ستاد سفرهای نوروزی تشکیل شده و هر ساله جلسات متعددی با فعالان گردشگری و سازمان های دخیل دارد اما باز هم تعداد زیادی مسافر از سختی های سفرهای نوروزی گلایه دارند. سختی هایی که از نبود زیرساخت یا کیفیت خدمات دهی و شلوغی مراکز گردشگری و نبود بلیت حمل و نقل و قیمت ها حاصل می شود.

این درحالی است که مقامات عالی کشوری در سخنرانی های خود همواره بر کیفیت سفر تاکید می کنند همانطور که رئیس جمهوری نیز در آئین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کشور تاکید داشت مسافران باید زمانی که از مبدا شروع به سفر می کنند تا زمانی که دوباره به مبدا برمی گردند از کیفیت سفرشان رضایت داشته باشند.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی نیز همواره نبود زیرساختهای مناسب در سفر را یکی از معضلات می داند و مدتی است درصدد رفع یکی از آنهاست. به نحوی که چندین بار در فضای مجازی و سخنرانی های خود درباره نبود سرویس های بهداشتی بین راهی صحبت کرده و از دستگاه هایی که باید به کمک بیایند گلایه کرده یا درخواست همکاری داشته است.

پیش از او بارها مدیران و معاونان گردشگری نیز همین گلایه ها را داشته اند و وعده هایی برای حل مسائل داده اند. امسال هم در روزهای نزدیک به عید این وعده ها داده می شود و برنامه ریزی ها برای سفر بهتر شکل جدی تری به خود می گیرد.

از آن طرف مردم هم به فکر می افتند که در دو هفته تعطیلی به کجا بروند که سفرشان کیفیت بهتری داشته باشد. معمولاً شهرهای گردشگری که زیرساخت های بهتری دارند شلوغ ترین شهرها محسوب می شوند به همین دلیل خیلی از افراد می خواهند شهرهای دیگری را جایگزین کنند برخی هم اطلاعی از تغییر مسیر ندارند و نیازمند معرفی منطقه ها گردشگری هستند.

منبع: دنیای سفر

به "یک ماه تا بهار سفرهای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ماه تا بهار سفرهای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید