کمک های اولیه در خون ریزی از ورید های واریسی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، سیاه رگ ها یا وریدها، دارای دریچه های یک طرفه ای هستند که خون را به سوی قلب به جریان می اندازند. اگر این دریچه ها خراب شوند، خون پشت آنها جمع می شود و ورید را متورم می کند. این مشکل (که سیاه رگ های واریسی نامیده می شود) معمولاً در اندام پایینی رخ می دهد.

کمک های اولیه در خون ریزی از ورید های واریسی

کمک های اولیه در خون ریزی از ورید های واریسی

سیاه رگ ها یا وریدها، دارای دریچه های یک طرفه ای هستند که خون را به سوی قلب به جریان می اندازند. اگر این دریچه ها خراب شوند، خون پشت آنها جمع می شود و ورید را متورم می کند. این مشکل (که سیاه رگ های واریسی نامیده می شود) معمولاً در اندام پایینی رخ می دهد.

یک ورید واریسی ، پیچ خورده ، دارای دیواره نازک و اغلب برآمده است به طوری که پوست منطقه مبتلا به صورت گره گره درمی آید. این ورید می تواند با یک ضربه ملایم پاره شود؛ این امر به خون ریزی شدید منجر می شود. در صورت عدم مهار خون ریزی ، شوک خیلی سریع بروز می کند.

اهداف

مهار خون ریزی ، به حداقل رساندن شوک و فراهم کردن شرایط انتقال فوری به بیمارستان .

اقدامات

1) در صورت امکان ، دستکش یک بار مصرف بپوشید. به بیمار کمک کنید که به پشت دراز بکشد. سپس ، پای آسیب دیده را تا حد امکان بالا ببرید و نگه دارید. این عمل به کاهش میزان خون ریزی کمک می کند.

2) محل خون ریزی را عریان کنید. با استفاده از یک پانسمان استریل یا یک قطعه پارچه تمیز بدون کرک ، محکم و مستقیم روی موضع فشار وارد کنید تا خون ریزی کنترل شود.

3) لباس هایی مانند کش جوراب یا جوراب های کش دار را خارج کنید زیرا می توانند به تداوم خون ریزی کمک کنند.

4) یک لایه پوششی نرم و بزرگ روی پانسمان قرار دهید، این لایه را محکم باندپیچی کنید تا فشار یکنواختی اعمال کند اما باند را آن قدر سفت نپیچید که گردش خون را مختل کند.

5) با مرکز اورژانس تماس بگیرید و آمبولانس درخواست کنید. تا رسیدن آمبولانس ، اندام آسیب دیده را بالا ببرید و نگه دارید. علایم حیاتی (سطح پاسخ دهی ، نبض و تنفس ) را کنترل و ثبت کنید. گردش خون را در نواحی پایین تر از محل آسیب کنترل کنید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "کمک های اولیه در خون ریزی از ورید های واریسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک های اولیه در خون ریزی از ورید های واریسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید