پوتین تحریم های مالی علیه غرب را 18 ماه دیگر تمدید کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از وب سایت آژانس اطلاعات حقوقی روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، فرمان تمدید اعمال تحریم های مقابله به مثل علیه بعضی از کشورهای غربی را تا سی و یکم دسامبر سال 2018 میلادی امضاء کرد.

پوتین تحریم های مالی علیه غرب را 18 ماه دیگر تمدید کرد

بیست و هشتم ماه گذشته میلادی، اتحادیه اروپا تحریم های غرب علیه روسیه را بار دیگر تمدید کرد که شامل محدویت های اقتصادی در بعضی از حوزه های خاص با روسیه تا سی و یکم ژانویه سال 2018 میلادی است.

این تحریم های اقتصادی در بخش های اقتصادی، انرژی، دفاعی و یکسری کالاهای خاص می گردد که البته پیش از این در جولای سال 2014 میلادی برای اولین بار اعمال شده بودند.

همچنین روسیه در آگوست سال 2014 میلادی در پاسخ به تحریم های غرب، ممنوعیت واردات کالاهای کشاورزی از اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و شمار دیگری از کشورهای غربی به داخل خاک روسیه را به مدت یکسال وضع نموده بود و در اواخر ماه ژوئن سال 2015 میلادی این ممنوعیت را تا پنجم آگوست سال 2016 میلادی تمدید کرد و به دنبال تمدید مجدد تحریم های غرب علیه روسیه در اواخر ماه گذشته میلادی، ممنوعیت واردات گوشت، ماهی، لبنیات، میوه و سبزیجات تا سی و یکم دسامبر سال 2017 میلادی بار دیگر به خاک روسیه تمدید شد.

ولادیمیر پوتین در این باره گفت: تحریم های غرب مانند یک شمشیر دولبه است که کشورهای غربی بیشتر از روسیه ضرر می نمایند.

بر پایه این گزارش، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه گفت: روسیه در مقابل تمدید تحریم های غرب با طولانی کردن اقدامات تلافی جویانه خود مبارزه می نماید و این دست از اقدامات اتحادیه اروپا مخرب و روسیه به آنها جواب کافی و به موقع می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پوتین تحریم های مالی علیه غرب را 18 ماه دیگر تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین تحریم های مالی علیه غرب را 18 ماه دیگر تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید