وقوع طوفان فضایی در بالای قطب شمال

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، دانشمندان وجود طوفان های فضایی را در پی مشاهدات الکترون هایی که در جو بالایی زمین آغاز به بارش می نمایند را تأیید نموده اند.

وقوع طوفان فضایی در بالای قطب شمال

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از دیلی میل، تیمی به سرپرستی دانشگاه شاندونگ در چین پس از تجزیه و تحلیل انبوهی از داده ها وقوع یک طوفان فضایی ر صدها مایل بالاتر از قطب شمال را اعلام کردند. این پدیده به شدت نادر است.

مشاهدات نشان می دهد حجم عظیمی از الکترون از یک نقطه شفق عظیم سیکلونی شکل با مرکز جریان تقریباً صفر و جریان پلاسمای دایره ای آغاز به بارش نموده است. طوفان فضایی به جای بارش آب، بارش الکترون به همراه دارد.

این طوفان بر فراز قطب شمال هشت ساعت ادامه داشتها ست.

دانشمندان هشدار می دهند که چنین طوفانی می تواند سیستم های GPS را مختل کند ، اما همچنین درک بیشتری از اثرات آب و هوای فضا می دهد.

پروفسور مایک لاک وود ، دانشمند فضایی از دانشگاه ریدینگ ، گفت که طوفان ها می توانند یک پدیده دنیای در سیارات و قمرهای دارای میدان مغناطیسی و پلاسما باشند.

وی همچنین گفت که تا به امروز وجود طوفان های پلاسمای فضایی حتی نامشخص بود ، بنابراین اثبات این مسئله با چنین مشاهدات چشمگیر باورنکردنی است.

طوفان های گرمسیری با مقادیر زیادی انرژی همراه هستند و این طوفان های فضایی باید با انتقال غیر معمول و سریع انرژی خورشیدی باد و ذرات باردار به فضای بالای زمین ایجاد شوند.

پلاسما و میدان های مغناطیسی در جو سیارات در سراسر دنیا وجود دارد، بنابراین یافته ها نشان می دهد طوفان های فضایی باید یک پدیده گسترده باشند.

مشاهدات قبلی، طوفان های فضایی را در مریخ ، زحل و مشتری پیدا نموده اند که شبیه توفان های خورشیدی است که در جو خورشید می چرخد.

به هر حال اولین باری است که طوفان در جو بالایی زمین مشاهده می گردد.

این تیم شرح داد که طوفان های فضایی یک کانال انتقال سریع انرژی از فضا به یونوسفر و ترموسفر را باز می نمایند ، که می تواند به کشف جزئیات مهم اثرات آب و هوایی فضا مانند افزایش کشش ماهواره ، اختلالات در ارتباطات رادیویی با فرکانس بالا ، سیستم های ارتباطی و ... یاری کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "وقوع طوفان فضایی در بالای قطب شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع طوفان فضایی در بالای قطب شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید