مذاکرات روسیه و ونزوئلا برای حذف دلار از مبادلات

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، ونزوئلا و روسیه در حال مذاکره برای امضای قرارداد سواپ ارزی جدید هستند.

مذاکرات روسیه و ونزوئلا برای حذف دلار از مبادلات

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از راشا تودی، خورخه والرو، نماینده ونزوئلا در دفتر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس گفت کاراکاس در حال مذاکره با مسکو برای آنالیز امکان استفاده از روبل در مبادلات دوجانبه و کنار گذاشتن دلار از تراکنش های مالی مربوط به دو کشور است. وی اضافه نمود بعضی کشورها در حال بحث بر سر استفاده از ارز مجازی این کشور به نام پترو هستند که سال گذشته توسط نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور رونمایی شد.

کاراکاس ارزش پترو را به نفت گره زده است به گونه ای که هر پترو بهایی معادل یک بشکه نفت صادراتی ونزوئلا دارد. از تابستان سال گذشته مقامات ونزوئلا تصمیم گرفتند تا ارزش بولیوار، پول ملی این کشور را به پترو متصل نمایند.

آمریکا تحریم های متعددی را علیه ونزوئلا اعمال نموده است که به موجب آنها دسترسی این کشور به نظام مالی دلاری در بسیاری از موارد غیر ممکن شده است. از سال گذشته ونزوئلا تصمیم گرفت در مبادلات بین المللی خود یورو را جایگزین دلار کند و به علاوه مذاکراتی با بعضی خریداران عمده نفت ونزوئلا برای قراردادهای نفت در برابر کالا اجرا شده است.

ونزوئلا اکنون دچار بدترین بحران مالی تاریخ شده و صندوق بین المللی پول پیش بینی نموده است نرخ تورم این کشور تا سرانجام سال جاری از 10 میلیون درصد نیز بگذرد. والرو در ادامه سخنان خود اضافه نمود که مسکو می خواهد در باز سازی ذخایر ارزی ونزوئلا یاری کند. وی هم چنین با انتقاد از اقدام آمریکا به تحریم نفت و مصادره دارایی های ونزوئلا گفت که چنین اقداماتی دارای پیامدهای منفی زیادی بر اقتصاد این کشور بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مذاکرات روسیه و ونزوئلا برای حذف دلار از مبادلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات روسیه و ونزوئلا برای حذف دلار از مبادلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید