سفر با قطار بهتر است یا اتوبوس؟

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، قطار بهتر است یا اتوبوس

معمولا برای سفرهای داخلی و یا بعد مسافت کم، افراد اگر قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم استفاه از ماشین های شخصی خود را نداشته باشند، بیشتر از قطار و یا اتوبوس استفاده می نمایند. هر کدام از این وسیله ها هم مزایا و معایبی برای خود دارند. اما به هر حال در زمان انتخاب باید از بین این دو وسیله، بهترین وسیله را در نهایت انتخاب نمود و سفر را شروع کرد. پاسخ به این سوال که قطار بهتر است یا اتوبوس از آن دسته جواب هایی است که باید خیلی آن را زیر و زبر کرد تا جواب قطعی برای آن یافت. پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، متوجه شویم که قطار بهتر است یا اتوبوس.

سفر با قطار بهتر است یا اتوبوس؟

آنالیز کامل این که قطار بهتر است یا اتوبوس؟

دیگر دوران انتخاب تنها یک راه وسیله برای سفر کردن گذشته است. امروزه می توان چندین راه و روش مختلف را در جلوی رویتان بگذارید و با آنالیز شرایط مختلف بالاخره تصمیم بگیرید که دلتان می خواهد که با ماشین شخصی و یا کرایه ای خود سفر کنید و یا از وسایل حمل و نقل عمومی همچون؛ قطار، اتوبوس، کشتی و یا هواپیما بهره ببرید. بیایید فرض را بر این بگذاریم که سفر شما داخلی است و می خواهید به سریع ترین و البته معمولی ترین روش های ممکن با ناوگان حمل و نقل عمومی سفر کنید.

با اعمال این شرایط و فیلترها، تنها دو گزینه و یک سوال باقی می ماند؛ برای سفر قطار بهتر است یا اتوبوس و یا این که هر کدام از این وسیله ها چه مزیتی بر دیگری دارد. برای پاسخ دادن به این سوال، ابتدا لازم داریم تا برای شما مزیت های سفر با هر دوی این وسیله ها را مورد آنالیز قرار دهیم و پس از آن به صورت قطع به شما بگوییم که برای سفر رفتن انتخاب قطار بهتر است یا اتوبوس پس با ما در ادامه همراه باشید.

اول از همه پاسخ این سوالات را بیابید و بعد از خواندن مراسم ما تصمیم بگیرید. در نظر بگیرید که آیا مقصد شما دور است و یا نزدیک؟ این که شما می خواهید چه مقدار بودجه ای را برای این سفر اختصاص دهید، اگر در این سفر همراه و یا همراهانی دارید آن ها در چه بازه سنی قرار دارند؟ به طور مثال کودکی با شما همراه است یا خیر؟ محدودیت زمانی دارید یا نه؟ برای مقصدی که می خواهید آن را بپیمایید، چه وسایل حمل و نقلی در نظر گرفته شده و شما می توانید از آن ها بهره ببرید؟ سیستم ریلی را انتخاب می کنید یا جاده ها امن هستند و نرخ حادثه خیزی آن ها در مسیری خاص کمتر است و یا بالعکس، خودتان دوست دارید با چه وسیله ای سفر بروید و کلی سوال و نظریه معین نماینده دیگر وجود دارد که شما قبل از این که تصمیم بگیرید که حداقل برای شما سفر با قطار بهتر است یا اتوبوس باید به جواب آن ها برسید.

سفر با قطار

قطار را باید به عنوان اولین وسیله اتوماتیکی معرفی کرد که این امکان را به انسان ها داد تا بتوانند که نسبت به گذشته در کمترین زمان ممکن بین شهرها و حتی کشورهای مختلف جا به جا شوند. قدمت قطار از اتوبوس و ماشین و خیلی از وسایل دیگر بیشتر است اما همانطور که می دانید هیچ وقت از گردونه رقابت بین بهترین وسایل برای رفت و آمد انسان ها حذف نشد که هیچ حتی قبل تر از گذشته هم خودش را وارد میدان کرد! نمونه اش هم همین قطارهای سریع السیر که با هتلی لوکس و مجلل اما متحرک فرقی ندارد. از دیربار تا کنون در اکثر نقاط دنیا همچون قاره اروپا سفر با قطارهای مختلف از اشکال مورد علاقه مردم برای سفری امن و راحت بوده است. سالانه در سراسر دنیا میلیون ها نفر با قطار از مقصدی به مقصدی دیگر می روند و از سفرشان هم بسیار راضی هستند. در مقایسه و پاسخ به این سوال که برای سفر قطار بهتر است یا اتوبوس بی طرفانه درباره مزایا و حتی معایب سفر با قطار برای شما صحبت خواهیم کرد.

مزایای سفر با قطار

در زمانی که تصیم می گیرید با قطار سفر کنید بدون شک این نکات را می دانید که:

  • قیمت بلیط قطار مناسب و حتی در اکثر مواقع پایین است.
  • در سفر با قطار می توانید تا وسایل و چمدان های بیشتری را حمل نمایید ولی این قانون به این معنا نیست که شما هر چقدر که دلتان بخواهد می توانید بار ببرید بلکه قوانین قطار مثلا به نسبت وسیله ای همچون هواپیما در این زمینه راحت تر است.
  • هزینه بلیط قطار و دیگر مواردی که به آن مربوط می گردد معمولا و روی هم رفته ثابت است و دیر به دیر دچار تغییرات می گردد.
  • انتخاب بین قطار های مختلف از نظر ارائه خدمات و شکل خدمات برای شما متنوع تر است حداقل نسبت به اتوبوس! پیشنهاد می کنیم که در این زمینه مطلب چگونه یک قطار خوب برای سفرمان انتخاب کنیم را مطالعه فرمایید.
  • خرید آنلاین بلیط قطار و یا اصلا خرید حضوری آن بسیار ساده، راحت و آنی است و ضریب خطا در آن پایین است. اگر هم اشتباهی پیش آمد می توان آن را تصحیح نمود.
  • قطار با محیط زیست اطراف ما از لحاظ استفاده و اتلاف انرژی مهربان تر است.
  • در بسیاری از شهرها نه تنها در ایران بلکه در سراسر شهرهای دنیا خط راه آهن ریلی کشیده شده است و مسافران به مقاصد زیادی می توانند بروند. به تازگی خبر شروع به کار قطار ایران ترکیه را شنیده اید؟ این دقیقا یکی از موهبت های استفاده از قطار است.
  • در قطار همه چیز راحت تر است! راحت تر می گردد همسفر خوب پیدا کرد و زمان را گذراند. در مطلب آشنایی با آداب و معاشرت در قطار می توانید که اصول رفتار به عنوان یک مسافر قطار را به خوبی فرا بگیرید.
  • آخرین مزیتی که در باره قطار و در راه رسیدن به پاسخ سفر با قطار بهتر است یا اتوبوس برای شما بیان نماییم این است که در قطار حس امنیت بسیاری را تجربه خواهید کرد. در قزا می توانید راه بروید، دراز بکشید؛ مناظر بیرون را ملاحظه کنید و کلی فعالیت دیگر داشته باشید.

معایب سفر با قطار

  • برای سفر با قطار آن هم در مسیرهای دورتر معمولا سرعت قطار را کم می نمایند و از این رو شما زمان بیشتری را ممکن است نسبت به اشکال دیگر سفر در راه باشید.
  • اگر بار اولتان است که با قطار سفر می کنید ممکن است که از برنامه سفرهایی که شرکت های حمل و نقلی و ریلی ارائه می دهند، سردرگم شوید.

سفر با اتوبوس

در راه پاسخ به این سوال که برای سفر قطار بهتر است یا اتوبوس این بار به سراغ آنالیز اتوبوس می رویم. اتوبوس در کل وسیله ای است که نسبت به ماشین های شخصی سنگین و نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل سبک است. راهش جاده است و در پیمودن راه سفر به هیچ عنوان تنها نیست. سفر با اتوبوس را بیشتر کسانی انتخاب می نمایند که قصد دارند تا کوله پشتی خود را برداشته و به سریع ترین راه و روش ممکن و حتی از قبل هماهنگ نشده خودشان را به ترمینال برسانند و راهی سفر شوند. سفر با این وسیله هم مزایای زیادی دارد و هم البته معایبی که در نوع خودشان بسیار تاثیر گذار هستند.

مزایای سفر با اتوبوس

  • به نظر می رسد که مهم ترین مزیت اتوبوس نسبت به دیگر وسایل حمل نقل این است که در یک کلام، مقدمه چینی بسیاری کمتری نسبت به دیگر وسیله ها مثل هواپیما و حتی قطار احتیاج دارد! تا به حال شده است تا تصمیم بگیرید که کوله بارتان را خیلی خلاصه با خودتان بردارید و بروید ترمینال و شهر زادگاهتان و یا حتی نه، یک شهر توریستی را انتخاب کنید و در عرض چند دقیقه به صورت آنلاین و یا حضوری بلیط اتوبوس خود را بخرید و سفر خودتان را شروع کنید؟ این شکل از سفر کردن به نظر من که نویسنده این مطلب هستم یکی از عجیب ترین و البته راحت ترین راه ها از لحاظ فراهم آوردن وسایل سفر بوده است اما به هر حال حقیقت این است که خیلی ها از این روش استفاده نموده و می نمایند و از لحاظ زمانی این خود یک مزیت است.
  • در اتوبوس می توانید شکل دیگری از روزمرگی جاده ها را ببینید.
  • سرگرمی و بازی های مختلفی در سفر با اتوبوس برای شما در نظر گرفته شده است. پذیرایی هم از شما به عمل می آید.

معایب سفر با اتوبوس

  • در راه رسیدن به پاسخ این سوال که برای سفر قطار بهتر است یا اتوبوس به بخش مهم یعنی معایب سفر با اتوبوس رسیدیم.
  • واقعیت این است که سفر با اتوبوس هر چقدر که فراهم آوردن مقدماتش آسان است ولی خود سفر آن چنان هم راحت نیست. شما تمام محیط را با مسافران دیگر شریک هستید، نمی توانید جایگاه خود را آن چنان انعطاف دهید، در هر صورت باید بر روی جایگاه بخوابید، بدون شک پاهایتان در طول سفر با اتوبوس چندین بار به خواب خواهد رفت، سفر با اتوبوس معمولا مسافران را خسته و کوفته می نماید، نمی توانید رد اتوبوس راه بروید، 99 درصد اتوبوس ها فقط یک بار در طول سفر برای نماز و خوردن ناهار و یا شام توقف می نمایند که این بسیار شرایط سختی است.
  • بی تعارف! جاده ها را هر کاری هم که بنمایند در نهایت باز هم ضریب نا امنی را دارند و راه رسیدن شما به مقصدتان با اتوبوس بدون شک تنها جاده ها هستند. به خاطر وجود خطاهای انسانی معمولا ضریب امنیت جاده ها پایین تر هم می آید و به همین خاطر است که معمولا سفر با اتوبوس این عیب را دارد.
  • حال به نظر می آید که نقاط قوت و نقاط ضعف سفر با قطار و اتوبوس را کاملا مورد آنالیز قرار دادیم و دیگر وقت آن رسیده که آنالیز کنیم که سفر با قطار بهتر است یا اتوبوس که در نهایت رضایت شما را پدید آورد؟ اگر بی طرفانه بگوییم هر کدام از این وسایل هم نقطه قوت دارند و هم ضعف ولی سفر با قطار اگر چه نسبت به اتوبوس تشریفات بیشتری دارد اما با این حال، هم امنیتش بیشتر است و هم راحتی بیشتری دارد. البته باز هم عامل مهم و متغیر دیگری به نام شرایط وجود دارد که در آخر بر روی انتخاب قطار یا اتوبوس بسیار تاثیرگذار است. حال اگر قصد سفر دارید و می خواهید که با قطار سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که مطلب معرفی انواع واگن ها و قطارهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران را که کاملا ناوگان ریلی داخلی را مورد آنالیز قرار داده است را مطالعه بفرمایید.

چرا بلیط قطار خود را از وبلاگ ورزشی 90 خرید و یا رزرو کنیم؟

حالا که دیگر جواب سوال این که برای سفر قطار بهتر است یا اتوبوس اگر انتخابتان قطار است، یکی از بهترین راه هایی که می توانید بلیط قطار خود را از آن رزرو و یا خرید نمایید، وب سایت آنلاین وبلاگ ورزشی 90 و یا اپلیکیشن این آژانس هواپیمایی معتبر است.

ما پیشنهادمان برای خرید بلیط قطار وبلاگ ورزشی 90 برای این است که شما می توانید خریدی قطعی و مطمئن داشته باشید. شما می توانید در وب سایت وبلاگ ورزشی 90 از بهترین قطارهای ایران که برای شرکت های رجا و فدک هستند خرید نمایید و مطمئن باشید که بهترین خدمات را در سفرتان دریافت خواهید کرد. در سیستم وبلاگ ورزشی 90 می توانید هم رزرو و خرید آنلاین قطار را به سرعت انجام دهید و هم هتل خود را رزرو نمایید و به راحتی در شهرهایی مثل اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس و دیگر شهرهای ایران را داشته باشید. برای این که از نکات جزئی تری در این زمینه آگاه شوید پیشنهاد می کنیم که مطلب چرا بلیط قطار را از وبلاگ ورزشی 90 رزرو کنیم؟ را مطالعه بفرمایید.

سفر خوبی را برای شما آرزو می کنیم!منبع: الی گشت

به "سفر با قطار بهتر است یا اتوبوس؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با قطار بهتر است یا اتوبوس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید