قانونگذاران روسیه خواهان وضع تحریم های شدید علیه گرجستان شدند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، قانونگذاران مجلس روسیه در اعتراض به آنچه رفتارهای خصمانه گرجستان علیه مسکو خوانده شده، خواهان وضع تحریم های شدید علیه این کشور شدند.

قانونگذاران روسیه خواهان وضع تحریم های شدید علیه گرجستان شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی 90، مجلس روسیه امروز (سه شنبه) با اتفاق آراء قطعنامه ای را به تصویب رساند که دولت این کشور را ملزم می نماید تحریم های مالی شدیدی علیه گرجستان وضع کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذاران روسیه تأکید نموده اند، مسکو باید این تحریم های شدید مالی را به واسطه اقدامات خصمانه گرجستان در قبال روسیه علیه این کشور وضع کند.

با این حال دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته است که مسکو هنوز در مورد اقدامات تحریک آمیز گرجستان و احتمال وضع تحریم های شدید مالی علیه این کشور تصمیمی نگرفته است.

بر اساس این گزارش، روسیه در هفته های اخیر نارضایتی خود را در مورد اعتراضات ضدروسی در گرجستان اعلام نموده بود، ضمن اینکه بیانیه شدیداللحن و خصومت آمیزی که اخیرا در تلویزیون گرجستان علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خوانده شد را اقدامی غیرقابل قبول خواند که توسط نیروهای سیاسی تندرو در این جمهوری شوروی سابق مطرح شده است.

شبکه 2 تلویزیون گرجستان روز یکشنبه برنامه ای پخش کرد که مجری آن اظهارات توهین آمیزی را علیه مقامات روسیه عنوان کرد. این برنامه با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد و بازتاب گسترده ای داشت.

هر چند که مقامات گرجستان مسؤولان این شبکه را بابت پخش این برنامه توبیخ کردند اما این اتفاق خشم و نارضایتی مقامات روسیه را نیز به دنبال داشت تا جایی که روز گذشته مسکو خاطرنشان کرد پروازهای هواپیمایی های این کشور به گرجستان را لغو نموده است.

سخنگوی کاخ کرملین امروز در گفت وگو با وبلاگ ورزشی 90 ضمن یادآوری مجموعه تحولات ضدروسی و افراط گرایانه ای که اخیرا در گرجستان اتفاق افتاده، تأکید کرد: این اتفاق ناشی از چشم پوشی های گذشته از رفتار کسانی است که پیش از این روسیه هراسی در این کشور را ایجاد نموده بودند...ما معتقدیم که این امر بسیار خطرناکی است.

پس از اینکه یکی از نمایندگان روسی اجازه یافت تا روز پنجشنبه 30 خردادماه ریاست یک جلسه را در مجلس گرجستان بر عهده بگیرد، هزاران نفر از مردم گرجستان به خیابان ها آمدند تا خشم خود را در مورد این تصمیم دولت کشورشان اعلام نمایند.

مردم گرجستان به موضع دولت این کشور و آنچه نفوذ روسیه در عرصه سیاسی این کشور خوانده شده، اعتراض دارند. ادامه تظاهرات به استعفای رئیس مجلس گرجستان در روزهای بعدی منجر شده اما ناآرامی ها در این کشور با وجود استعفای ایراکیل کاباخیتزه رئیس مجلس نیز سرانجام نیافته و همچنان ادامه دارد. معترضان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی شده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "قانونگذاران روسیه خواهان وضع تحریم های شدید علیه گرجستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذاران روسیه خواهان وضع تحریم های شدید علیه گرجستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید