عکس ، رکورد شتاب به وسیله این خودرو شکسته شد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، گجت نیوز نوشت: پینین فارینا باتیستا رکورد پرشتاب ترین خودرو دنیا را شکست. در ادامه جزئیات رکورد شکنی این ابرخودرو برقی را آنالیز خواهیم کرد.

عکس ، رکورد شتاب به وسیله این خودرو شکسته شد

پینین فارینا باتیستا به عنوان یک ابرخودروی برقی به تازگی طی آزمایشی در اتودروم دبی توانست رکورد 0 تا 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت)، 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) و رکورد 200 کیلومتر در ساعت را بشکند. بعلاوه این خودرو به رکورد سرعت 350 کیلومتر برساعت دست پیدا نموده که یک رکورد نو در میان خودروهای الکتریکی دنیا به شمار می رود.

جزئیات شکست رکورد پرشتاب ترین خودرو دنیا

شرکت پینین فارینا خاطرنشان کرد این ابرخودرو برقی با حضور کارشناسان گینس توانست ظرف مدت 1.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت و ظرف مدت 1.79 ثانیه از صفر به سرعت 60 مایل بر ساعت دست پیدا کند و به پرشتاب ترین خودرو جاده ای در دنیا تبدیل گردد. بعلاوه این خودرو ظرف مدت 4.75 ثانیه از صفر به سرعت 200 کیلومتر برساعت دست پیدا کرد.

مدیر فراوری پینین فارینا در مورد این رکورد شکنی بیان کرد ما تقسیم وزن و تنظیم مرکز ثقل باتسیتا را بهینه کردیم و ترکیب شاسی، تیونینگ سیستم تعلیق و تایرها را در هزاران کیلومتر مورد آزمایش قرار دادیم. ضمن اینکه تقسیم گشتاور 4 موتور باعث شده تا این ابرخودرو به پرشتاب ترین خودروی جاده ای دنیا تبدیل گردد.

لازم به ذکر است چهار پیشرانه این خودرو به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 1900 اسب بخار و گشتاور 2300 نیوتن متر را به فراوری می رسانند. شرکت سازنده باتری های 120 کیلووات ساعتی این ابرخودرو برقی را در کف خودرو نصب نموده تا فرایند تقسیم وزن و تعادل آن با چیدمان T شکل در شرایط ایده آلی باشد.

شرکت ایتالیایی پینین فارینا این ابرخودرو را با قیمتی حدود 2.25 میلیون دلار و فقط در تعداد محدود 150 دستگاه به فراوری می رساند. فرایند مونتاژ آن به صورت دستی طی تابستان امسال شروع شده و نخستین سری از آن نیز قرار است به زودی به دست مشتریان برسد. لازم به ذکر است پینین فارینا باتیستا نخستین بار در سال 2018 به نمایش عایدی.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، رکورد شتاب به وسیله این خودرو شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، رکورد شتاب به وسیله این خودرو شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید