طرحهای آبی استان آب شرب سالم وپایدار400هزارنفر را تامین می نماید

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، علی محمد احمدی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: در استان در حال حاضر یکهزار و 200 میلیارد تومان پروژه استحصال و انتقال آب در دست اجرا است.

طرحهای آبی استان آب شرب سالم وپایدار400هزارنفر را تامین می نماید

وی یکی از مهمترین این طرحها را سد برق آبی چم شیر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی مطرح نمود و گفت: منابع این سد در شورای اقتصاد کشور تامین شده و ظرفیتی سه میلیارد و 200 میلیون مترمکعبی برای آب دارد.

احمدی گفت: 10 میلیارد مترمکعب روان آب و منابع آبی در استان وجود دارد که به دلیل عدم سرمایه گذاری به سمت استانهای دیگر سرازیر می شد و به هدر می رفت.

وی اضافه کرد: در گذشته مدیریت صحیحی برای این منابع استراتژیک وجود نداشت و بسیاری از مناطق استان و مرکز استان با 200 هزار نفر جمعیت با تنش آبی روبرو بود.

استاندار سد مخزنی تنگ سرخ را از دیگر پروژه های مهم در بخشمطرح نمود و گفت: این پروژه ظرفیتی 200 میلیون متر مکعبی برای آب شرب دارد و آب بخش صنعت و کشاورزی شهر یاسوج و روستاهای اطراف یاسوج را نیز تامین می کند.

وی توضیح داد: پروژه های بخش آب در استان علاوه برتامین آب شرب و آب بخش صنعت، 19 هزار هکتار از اراضی استان را نیز به آبیاری تحت فشار مجهز خواهد نمود.

احمدی اضافه کرد: این پروژه ها همچنین بیش از 11 هزار فرصت اشتغالزایی پایدار نیز ایجاد می نمایند.

استاندار اظها داشت: استان با احداث نیروگاههای بزرگ، متوسط و کوچک آبی در استان و احداث سدها و تخصیص مناسب منابع، حرکت به سمت نوسازی و ایجاد طرحهای نوین آبیاری در بهره برداری از منابع آبی آینده روشنی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرحهای آبی استان آب شرب سالم وپایدار400هزارنفر را تامین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرحهای آبی استان آب شرب سالم وپایدار400هزارنفر را تامین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید