زنگ خطر سازمان ملل درباره بدترین بحران گرسنگی در یمن

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که اگر اقدامات فوری اتخاذ نشود میلیون ها یمنی جان خود را از دست می دهند.

زنگ خطر سازمان ملل درباره بدترین بحران گرسنگی در یمن

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: یمن درحال حاضر با خطر قریب الوقوع بدترین قحطی در دنیا از چند دهه گذشته روبرو است. اگر اقدامات فوری اتخاذ گردد، میلیون ها یمنی احتمالا جان خود را از دست می دهند.

گوترش گفت: وخامت بحران در یمن به دلیل کاهش زیاد یاری های اقتصادی سال جاری در مقایسه با سال های 2018 و 2019 است که نتیجه نزاع مستمر و موانعی است که طرف ها ایجاد نموده اند.

سازمان ملل طی هفته های گذشته نیز هشدارهای مشابهی داده بود.

بعضی مسئولان می گویند دولت دونالد ترامپ میخواهد انصارالله را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد.

یک دیپلمات غربی اعلام نمود: اگر انصارالله در لیست تروریسم قرار گیرد عواقب زیادی خواهد داشت و می تواند موجب پیچیده شدن فرایند صلح و فعالیت سازمان ملل گردد.

یان ایگلند، رئیس شورای پناهندگان نروژ گفت: ما نیز نگران ایجاد موانع اضافی در فرایند یاری رسانی به یمن هستیم. اگر آمریکا چنین اقدامی اتخاذ کند باید استثناهایی نیز قائل گردد تا امدادرسانان بتوانند بدون نگرانی درباره پیامدهای قانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

در این راستا سلطان السامعی، معاون رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام نمود، ترامپ که در انتخابات شکست خورده حق دریافت چنین تصمیمی ندارد.

اعضای دموکرات کنگره نیز در نامه ای به مایک پامپئو،وزیر خارجه آمریکا هشدار دادند که چنین اقدامی به وخامت اوضاع انسانی و ایجاد مانع خطرناکی در فرایند سیاسی و یاری رسانی منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زنگ خطر سازمان ملل درباره بدترین بحران گرسنگی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر سازمان ملل درباره بدترین بحران گرسنگی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید