کوربین: اظهارات ترامپ درباره جانسون دخالت غیرقابل قبول در دموکراسی انگلیس است

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، رهبر حزب کارگر انگلیس در پیامی در توئیتر به شدت از حمایت ترامپ از بوریس جانسون برای تصدی پست نخست وزیری این کشور انتقاد کرد.

کوربین: اظهارات ترامپ درباره جانسون دخالت غیرقابل قبول در دموکراسی انگلیس است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی 90، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن انتقاد از سخنان حمایت آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بوریس جانسون برای تصدی نخست وزیری این کشور، این اظهارات را دخالت غیر قابل قبول در دموکراسی انگلیس خواند.

این مقام انگلیسیشنبه شب اضافه کرد: نخست وزیر بعدی انگلیس نه توسط رئیس جمهوری ایالات متحده و یا 100 هزار عضو حزب محافظه کار، بلکه با رأی مردم بریتانیا و در یک انتخابات عمومی برگزیده می شود.

دونالد ترامپ در گفت وگو با روزنامه بریتانیایی سان گفته است: من بازیگران مختلف را می شناسم. اما فکر می کنم بوریس کارش را خیلی خوب انجام خواهد داد. من معتقدم او برای این کار عالی است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ نیز در مصاحبه با روزنامه ای دیگر، بر اهمیت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تأکید کرده و گفته است که برگزیت تا چه اندازه به سود طرفین خواهد بود.

دونالد ترامپ و ملانیا، بانوی اول آمریکا از روز دوشنبه سوم ژوئن (13 خرداد) سفر رسمی سه روزه خود به بریتانیا را آغاز خواهند کرد.

ترامپ در مصاحبه با روزنامه پرتیراژ سان می گوید که او به جانسون علاقمند است: من همیشه از او خوشم می آمد. نمی دانم که او انتخاب خواهد شد یا نه، اما فکر می کنم، آدم خیلی خوبی است و خیلی با استعداد است.

دونالد ترامپ در سفر پیشین خود به بریتانیا نیز مصاحبه ای پرمناقشه با روزنامه سان داشت که در آنجا ترزا می را سرزنش کرده بود. ترامپ گفته بود، ترزا می به توصیه های او در مورد خروج از بریتانیا اهمیت نداده است.

ترامپ در مصاحبه با سان گفته است که دیگر کاندیداهای مقام نخست وزیری نیز از او تقاضای حمایت کرده اند، ولی او نمی خواهد از کسی نام ببرد.

رئیس جمهوری آمریکا می گوید: هر کس از من حمایت کند، من هم از او حمایت خواهم کرد.

ترامپ یکبار دیگر ترزا می را مورد انتقاد قرار داد و گفت: من فکر می کنم که پادشاهی متحده بریتانیا به اتحادیه اروپا این اجازه را داد که تمام برگ های برنده را در دست خود بگیرد. و وقتی یک طرف تمام امکانات را به سود خود دارد، بازی در چنین شرایطی سخت خواهد بود. او گفت به ترزا می گوشزد کرده که باید خود را مجهز به مهمات کرد.

رئیس جمهوری آمریکا هم زمان نسبت به بریتانیا ابراز علاقه قلبی کرده است: نمی توانم تصور کنم که هیچ یک از رئیس جمهورهای آمریکا مانند من تا این اندازه به کشور بزرگ شما نزدیک بوده باشد. او گفت، عاشق بریتانیاست.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ نیز به روزنامه تلگراف گفته است که برگزیت هم برای لندن و هم برای واشنگتن سودمند خواهد بود. او گفت، ترجیح ایالات متحده آمریکا این است که بریتانیا از خواست مردم پیروی کند و از اتحادیه اروپا خارج شود.

به گفته بولتون ترامپ می خواهد با نخست وزیر جدید بریتانیا قرارداد تجاری منعقد کند که برای هر دو طرف سودمند است و بریتانیا را از قید مقررات سخت اتحادیه اروپا آزاد خواهد کرد.

جان بولتون نتیجه همه پرسی 2016 در مورد برگزیت را یک پیروزی دموکراسی قلمداد کرد و گفت: وقتی قضیه برگزیت در نهایت حل شود، آنگاه دیگر سقفی برای گسترش نفوذ بریتانیا در سطح جهانی وجود ندارد. از سوی دیگر برگزیت به بریتانیا این فرصت را خواهد داد که مستقل و قدرتمند باشد. بولتون اضافه کرد: من فکر می کنم این امر می تواند در ناتو هم به کمک ما بیاید و مؤثرتر عمل کند، و این مثبت است.

مشاور امنیت ملی ترامپ در این مصاحبه اضافه کرد: از نظر ما، نقش بریتانیا تنها در این نیست که یک قدرت اروپایی باشد. بریتانیا یک قدرت جهانی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کوربین: اظهارات ترامپ درباره جانسون دخالت غیرقابل قبول در دموکراسی انگلیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوربین: اظهارات ترامپ درباره جانسون دخالت غیرقابل قبول در دموکراسی انگلیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید