در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش آموزان، باید خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: امیدوارم بیمه خاص دندان پزشکی هرچه سریع تر خدمات را تحت پوشش کامل خود قرار دهد.

در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش آموزان، باید خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرد

قاسم صادقی رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: در زمینه رعایت مسائل سلامت دهان و دندان هنوز با مشکلاتی روبه رو هستیم که باید برای حفظ و ارتقای سلامت دندان های مردم اقدامات مؤثرتری در راستای سیاست های گذاری های حوزه بهداشت و درمان کشور انجام داد.

وی ادامه داد: من معتقدم که یکی از راه های حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم و به ویژه دانش آموزان و گروه های هدف و فرهنگ سازی برای استفاده از مسواک به دفعات مختلف در طول شبانه روز است زیرا این گونه اقدامات باعث کاهش میزان پوسیدگی دندان های مردم ایران و به گروه های هدف می گردد.

فرهنگ سازی در زمینه رعایت بهداشت دهان و دندان انجام نگرفته است

صادقی تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ سازی در زمینه رعایت مسائل بهداشت دهان و دندان تا به امروز به خوبی انجام نگرفته است و معتقدم که باید در این حوزه برنامه ریزی دقیق تری انجام گردد.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان و کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش آموزان سراسر کشور تفاهم نامه هایی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به امضا رسیده و در این خصوص همکاری های مشترکی در حوزه دندان پزشکی در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ رسیدگی به دندان دانش آموزان و حتی مردم جامعه باید آموزش های لازم به خانواده ها و خود دانش آموزان داده گردد تا از بروز بیماری های مختلف دندان و تحمیل هزینه های زیاد بر حوزه سلامت در کشور و حتی خانواده ها پیشگیری گردد.

صادقی ادامه داد: باید به یک ساختار منسجم در جهت سیاست های حوزه سلامت دهان و دندان برسیم و این گونه کارها تنها از طریق دولت انجام نمی گردد و مردم و به خصوص سازمان های مردم نهاد باید مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

امیدوارم کارهای کارشناسی در راستای مشخص تعرفه ها انجام گردد

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: معتقدم که با اجرای کامل مصوبات شورای عالی می توان در بسیاری از کارها پیروز حاضر شویم و امیدوارم که بیمه دندانپزشکی هرچه سریع تر خدمات این حوزه را برای ارتقای سلامت دهان و دندان مردم و به ویژه دانش آموزان تحت پوشش کامل خود قرار دهد.

وی گفت: امیدوارم کارهای کارشناسی خوبی در راستای مشخص تعرفه ها به خوبی انجام گردد تا ارائه خدمات دندان پزشکی به مردم بدون هیچ مسئله ای و به بهترین نحو ممکن انجام گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش آموزان، باید خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش آموزان، باید خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید