خبرنگاران مردم مراغه یک میلیارد و صد میلیون تومان صدقه دادند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مراغه - خبرنگاران - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مراغه گفت: سال گذشته یک میلیارد و یکصد میلیون تومان از 34 هزار و 295 صندوق تعبیه شده در شهرستان جمع آوری و در سرفصل های جهیزیه، یاری های موردی، درمانی، فرهنگی و مناطق محروم شهرستان هزینه شد.

خبرنگاران مردم مراغه یک میلیارد و صد میلیون تومان صدقه دادند

اکبر ابراهیمی روز آدینه در گفت و گوی اختصاصی با وبلاگ ورزشی 90، با اشاره به عملکرد سال 98، میزان پرداختی به خانوارهای یاری معیشت بگیر در سال گذشته را 12 میلیارد و صد میلیون تومان بیان کرد و اضافه نمود: در این مدت به بیش از 2 هزار و 610 مددجوی تحت پوشش نهاد 200 میلیون تومان مساعدت موردی و به 170 نفر 900 میلیون تومان یاری هزینه ازدواج پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه به 731 مددجو به مبلغ 250 میلیون تومان، یاری هزینه تغذیه به 171 نفر به مبلغ یکصد و شصت و نه میلیون تومان، بیمه تامین اجتماعی به 800 خانوار به مبلغ یک میلیارد تومان، شاخص های بهداشتی به 509 نفر به مبلغ 24 میلیون و 500 هزار تومان و پرداخت وام ضروری به یک هزار و 208 نفر به مبلغ سه میلیارد تومان از دیگر پرداختی های این نهاد حمایتی در سال 98 است.

5 هزار و 539 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مراغه هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مراغه گفت: در حال حاضر 3 هزار و 544 خانوار در شهرها و یک هزار و 995 خانوار در روستاها تحت حمایت این نهاد قرار دارند که 9 درصد کل مددجویان شهرستان شامل 433 خانوار ساکن مناطق محروم هستند.

ابراهیمی ادامه داد: در سال گذشته 2 هزار و 647 حامی در طرح اکرام و محسنین، یک میلیارد و 740 میلیون تومان به این نهاد یاری کردند.

وی به میزان یاری های 250 نفر از عاملین زکات اشاره نمود و اضافه نمود: مبلغ درآمدی این نهاد از محل زکات و کفارات 2 میلیارد و 416 میلیون تومان و یاری های مبتنی بر احتیاج با بیش از 100 درصد تحقق، 4 میلیارد و 546 میلیون و یکصد هزار تومان است.

حقوق و دستمزد کارکنان نهاد از محل اعتبارات دولتی پرداخت می گردد

ابراهیمی به حقوق و دستمزد پرسنل کمیته امداد شهرستان نیز اشاره نمود و اضافه نمود: تمامی حقوق و دستمزد پرسنل این نهاد از محل اعتبارات دولتی پرداخت می گردد و کلیه واریزی های خیران و حامیان به صورت مستقیم و دست نخورده به حساب ایتام و محسنین واریز می گردد.

وی گفت: پرسنل این نهاد به صورت شبانه روزی در خدمت احتیاجمندان تحت پوشش هستند و در این روزهای کرونایی هم به یاری خانواده های احتیاجمند شتافتند.

ابراهیمی گفت: پرسنل این نهاد در یاری های واریزی از سوی خیران و حامیان به عنوان امانت دار عمل می نمایند تا به دست احتیاجمندان برسانند.

وی همچنین به عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه در حوزه فرهنگی نیز اشاره نمود و اضافه نمود : برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی، آموزش خانواده و خدمات کانون فرهنگی برای 2 هزار و 32 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد با 380 میلیون و 900 هزار تومان اعتبار از قدامات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) این نهاد در سال گذشته بوده است.

اختصاص نزدیک به 1.5 میلیارد تومان به حوزه عمرانی

ابراهیمی به اقدامات این نهاد در حوزه عمران نیز اشاره نمود و اضافه نمود: یاری به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن 78 مددجو با 187 میلیون و 600 هزار تومان، بهسازی و نوسازی 33 واحد مسکن روستایی با 454 میلیون و 300 هزار تومان و یاری به خرید و ساخت 37 واحد از مسکن مددجویان شهری این نهاد با 856 میلیون و 600 هزار تومان از اقدامات عمرانی این نهاد در سال گذشته است.

وی اضافه نمود: ارایه آموزش های مهارت آموزی، کارآفرینی و حرفه آموزی به 586 نفر با 71 میلیون تومان در جهت پایدارسازی و توسعه اشتغال مددجویان و نیز کاریابی برای 61 نفر به وسیله تعامل با کارفرمایان و به وسیله موسسات کاریابی از اقدامات حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد در شهرستان مراغه است.

وی گفت: همچنین 9 میلیارد و 333 میلیون تومان برای اشتغال 335 مددجو در قالب وام های اشتغال پرداخت شده است.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مردم مراغه یک میلیارد و صد میلیون تومان صدقه دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم مراغه یک میلیارد و صد میلیون تومان صدقه دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید