حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان آسیب دیده

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی، با اشاره به نقش کسب وکارهای اینترنتی و پلتفرم ها در افزایش بهره وری، خلق ثروت و ایجاد اشتغال در کشور گفت: در دو ماه اخیر فعالیت شماری از کسب وکارهایی که از بستر اینترنت و فضای مجازی برای ارئه خدمات و محصولات خود استفاده می کردند با مشکلاتی روبرو شده است.

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان آسیب دیده

وی اضافه نمود: به همین دلیل دولت با تدوین و ابلاغ آیین نامه حمایت از کسب وکارهای اینترنتی کوشش می نماید خسارت های ناشی از اختلالات اینترنت را برای این کسب و کارها به حداقل برساند و فضایی را فراهم کند که آنها بتوانند با بهره گیری حداکثری از زیرساخت ها و بسترهای داخلی و پایدار، نقش موثری در توسعه اقتصاد و اشتغال داشته باشند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی شرکت های دانش بنیان اعلام نمود: از آنجا که تعداد قابل توجهی از پلتفرم ها و کسب وکارهای اینترنتی آسیب دیده، در گروه شرکتهای دانش بنیان و خلاق هستند، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بسته ای برای یاری به این شرکت ها تدارک دیده تا با این اقدام فرصت مناسبی برای بهبود این کسب وکارها و انطباق با شرایط پیش آمده را فراهم کند.

برای هر شرکت تا 10 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است

وی با بیان اینکه تسهیلات هر شرکت متناسب ماهیت فعالیت آن و شرایطی که در آن قرار گرفته است مشخص می گردد گفت: برای هر شرکت تا 10 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که با نرخ ترجیحی و بصورت یکجا پرداخت شده و در یک دوره 12 ماهه بازپرداخت می گردد.

دهقانی فیروزآبادی اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان و خلاق مورد نظر عمدتاً در یکی از حوزه های پلتفرم های کاربردی و کسب وکاری، نرم افزارهای محتوامحور، آموزش مجازی یا صنعت بازی های اینترنتی فعالیت دارند یا بازاریابی و فروش محصولات آنها به وسیله پلتفرم های خارجی صورت گرفته است.

جزئیات بسته حمایت کسب و کارهای اینترنتی

بعلاوه علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که یکی از جهت گیری های راهبردی این صندوق حمایت از شرکت ها در شرایط خاص است، درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت: مبلغ تسهیلات هر شرکت معادل 6 برابر مجموع هزینه های حقوق و دستمزد شرکت بر اساس فهرست بیمه مهرماه 1401 در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: برای شرکتهای دانش بنیان این تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان به طور مستقیم به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت ها اعطا خواهد شد و شرکت هایی که مقدار تسهیلات آن ها بیش از یک میلیارد تومان باشد، برای دریافت تسهیلات از محل منابع اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی به شبکه بانکی معرفی خواهند شد. بعلاوه تسهیلات شرکتهای خلاق نیز در سقف 300 میلیون تومان و به وسیله عاملیت صندوق های پژوهش و فناوری پرداخت می گردد.

وحدت به شرایط شرکت های مورد توجه در این بسته حمایتی اشاره نمود و گفت: ملاک تشخیص آسیب دیدگی این شرکت ها، کاهش حداقل 20 درصدی تعداد نصب، کاربر فعال، مقدار بازدید یا ترافیک داده آنها در مهر 1401 نسبت به مرداد 1401 است و این تسهیلات شامل شرکت های می گردد که دارای سوابق فروش هستند و فروش سال 1400 آن ها کمتر از 50 میلیارد تومان باشد.

وی اضافه نمود: این تسهیلات به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوقهای پژوهش و فناوری با نرخ 9 درصد و با حداقل تضامین و وثایق مورد احتیاج و به وسیله بانک های همکار صندوق با نرخ 12 درصد پرداخت می گردد. بعلاوه بازپرداخت آن پس از گذشت 6 ماه از تاریخ دریافت تسهیلات به وسیله شرکت، شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان آسیب دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان آسیب دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید