جشنواره ایل سنگسری سمنان در تقویم کشور ثبت می گردد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: ثبت جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور از برنامه های مهم این جشنواره است.

جشنواره ایل سنگسری سمنان در تقویم کشور ثبت می گردد

وبلاگ ورزشی 90 - مهدی جمال در جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره ملی ایل سنگسری که با حضور نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مسئولان و دبیر جشنواره برگزار گردید، اضافه نمود: جشنواره ایل سنگسری یکی از هفت رویداد برند ملی است و استان سمنان برای توسعه گردشگری احتیاج به برگزاری رویدادهای ملی دارد.

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت:دبیرخانه دائمی جشنواره ایل سنگسری در استان تشکیل گردد تا در سال های بعد نیز شاهد برگزاری این جشنواره باشیم.

احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، نیز در این جلسه گفت: این گونه جشنواره ها به دلیل این که فرهنگ غنی کشور را معرفی می نمایند، در راستای تأمین امنیت کشور گام برمی دارند.

او اضافه نمود: برگزاری این گونه جشنواره ها یکی از راه های بسیار خوب درآمدزایی و پایه و اساس برای رونق گردشگری در منطقه و کشور است.

منصور بیرقی دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری نیز در این نشست گفت: موضوع این جشنواره صنایع دستی، پوشاک و دست بافته ها است، شناسایی ظرفیت های بزرگ ایل سنگسری و معرفی آن و رونق صنعت گردشگری ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

در سرانجام جلسه احکام اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره ملی ایل سنگسری توسط نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به آن ها اهدا شد.

جشنواره ملی ایل سنگسری از تاریخ 15 لغایت 17 آبان ماه امسال با حضور استان های تهران، البرز، قم، مازندران، قزوین و سمنان برگزار می گردد.

منبع: چمدان

به "جشنواره ایل سنگسری سمنان در تقویم کشور ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ایل سنگسری سمنان در تقویم کشور ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید