جدال ایران و آمریکا در گام ششم، شاگردان کولاکوویچ به دنبال برد سوم

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، چهاردهمین دوره رقابت های جام جهانی والیبال از روز سه شنبه 9 مهرماه با حضور تیم های برزیل، آمریکا، ژاپن، لهستان، مصر، آرژانتین، روسیه، ایران، استرالیا، ایتالیا، کانادا و تونس به میزبانی ناگانو ژاپن شروع شده است.

جدال ایران و آمریکا در گام ششم، شاگردان کولاکوویچ به دنبال برد سوم

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت ها از 5 بازی خود با 2 پیروزی، 3 شکست و 6 امتیاز در صندلی هشتم جدول رده بندی نهاده شد.

در مرحله دوم مسابقات که به میزبانی هیروشیما برگزار می گردد ملی پوشان والیبال ایران فردا چهارشنبه از ساعت 12:30 مقابل تیم ملی آمریکا صف آرایی خواهند کرد. آمریکا از 5 بازی خود با کسب 4 پیروزی، یک شکست و 13 امتیاز پس از برزیل در رده دوم جدول واقع شده است.

ایگور کولاکوویچ سرمربی ایران پس از شکست تیم ملی در دومین بازی مقابل مصر، در سومین دیدار جام جهانی تیم ملی را با ترکیب جوان متحول کرد که نتیجه داد و 2 پیروزی مقابل تیم های کانادا و استرالیا برای ایران به دست آمد. ملی پوشان جوان در بازی برابر تیم بدون شکست و صدرنشین برزیل نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و درصورت بروز اشتباهات کم تر امکان غلبه بر برزیل هم وجود داشت.

حال باید در بازی با آمریکا دید آیا سرمربی تیم ملی باز هم به جوانان اعتماد و آنها را روانه میدان خواهد نمود یا خیر.

تیم ملی در این مسابقات با 13 بازیکن اعزام شد که فرهاد قائمی در بازی مقابل کانادا دچار آسیب دیدگی شد و جام جهانی را از دست داد. کاپیتان سعید معروف نیز دچار اسپاسم عضلانی شده است تا کولاکوویچ در ادامه با 11 بازیکن مسابقات را ادامه دهد.

* برنامه دیدارهای روز ششم مسابقات جام جهانی والیبال به این توضیح است

ردیف تیم تاریخ ساعت
1 تونس - کانادا چهارشنبه 17 مهر 5:30
2 ایتالیا - مصر چهارشنبه 17 مهر 7:00
3 آرژانتین - برزیل چهارشنبه 17 مهر 8:30
4 لهستان - روسیه چهارشنبه 17 مهر 9:30
5 آمریکا - ایران چهارشنبه 17 مهر 12:30
6 ژاپن - استرالیا چهارشنبه 17 مهر 13:50

* جدول رده بندی تا انتها روز ششم مسابقات

ردیف تیم ها برد باخت امتیاز
1 برزیل 5 - 15
2 آمریکا 4 1 13
3 لهستان 4 1 12
4 ژاپن 3 2 9
5 روسیه 3 2 9
6 مصر 2 3 7
7 آرژانتین 2 3 6
8 ایران 2 3 6
9 کانادا 2 3 6
10 ایتالیا 2 3 5
11 استرالیا 1 4 2
12 تونس - 5 -

در این رقابت ها رده بندی تیم ها ابتدا بر اساس بردها و باخت ها، سپس امتیازات و پس از آن با توجه به ست های برده و باخته معین می گردد.

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، روسیه با 6 قهرمانی به همراه برزیل و آمریکا با دو مدال طلا پرافتخارترین تیم های جام جهانی والیبال هستند. همچنین تیم های کوبا، ایتالیا و آلمان نیز هر کدام یک قهرمانی در جام جهانی والیبال دارند.

سعید معروف، جواد کریمی، امیر غفور، پوریا یلی، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، محمدرضا حضرت پور و محمدرضا مؤذن 13 بازیکن ایران در چهاردهمین دوره مسابقات جام جهانی هستند. سید محمد موسوی بزرگ ترین غایب ایران در این مسابقات است که به دلیل خستگی و مسائل شخصی با موافقت ایگور کولاکوویچ در این مسابقات حضور ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جدال ایران و آمریکا در گام ششم، شاگردان کولاکوویچ به دنبال برد سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال ایران و آمریکا در گام ششم، شاگردان کولاکوویچ به دنبال برد سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید