کوشش برای گذر از حالت تخته سیاهی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مدیر گروه آموزش رسمی شبکه آموزش از پخش برنامه مشاعره بزرگ ایران که از همه استان ها، شرکت کننده دارد، اطلاع داد و گفت که باشگاه شعر 7 در این شبکه راه اندازی خواهد شد.

کوشش برای گذر از حالت تخته سیاهی

حامد مخبر در گفت وگو با وبلاگ ورزشی 90 درباره برنامه های کنکوری این شبکه اظهار کرد: این برنامه ها از دو یا سه هفته قبل با دستور معاون سیما و نظارت مدیر شبکه به 50 درصد تقلیل پیدا نموده اند.

او با اشاره به برنامه پرسشگر شبکه آموزش اعلام کرد: گروه آموزش های رسمی در زمینه آموزش رسمی و نهادهای آموزشی برنامه های مفصلی دارد. برنامه پرسشگر نظام آموزشی کشور؛ نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش را به چالش می کشد. این برنامه نزدیک دو سال است که به روی آنتن می رود. این برنامه با هدف اجرایی شدن اسناد بالادستی کشور در نظام آموزشی اعم از نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پخش می گردد و اجرایی نشدن این اسناد را به وسیله متولیان مستقیم و غیرمستقیم به چالش می کشد.

او ادامه داد: برنامه فرصت برابر هم با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش دنبال می گردد. این برنامه نزدیک دو سال است که با هماهنگی و مشارکت نظارت محتوای آموزش و پرورش جلو می رود و در همه مقاطع تحصیلی به سه محور دانش آموز، خانواده و مدرسه می پردازد. سیاست شبکه به سمت فرصت سازی برابر آموزش رفته و فرصت برابر به وسیله پرداختن به همه مقاطع تحصیلی و پیرامون مسائل آموزشی مانند مهارت آموزی پخش می گردد. حتی به مخترعان جوان و نوجوان مسائل انگیزشی و امیدآفرینی در این برنامه پرداخته می گردد. در واقع سعی مان این بوده که از حالت تخته سیاهی گذر کنیم.

مخبر به برنامه دوربین 7 هم اشاره نمود و گفت: برنامه دوربین 7 در حوزه نمایش فعالیت های آموزشی در دانشگاه و مدارس است. این برنامه در سه باکس در روز به مدت هفت دقیقه به روی آنتن می رود.

او درباره برنامه مشاعره بزرگ ایران اعلام کرد: شعر به عنوان رکن اصلی زبان فارسی است و رهبری فرمودند، سرمایه ملی است. ما مشاعره های مختلفی مانند دانشجویی، دانش آموزی و مناسبتی داشتیم و سعی کردیم که بحث آموزش رسمی را با حوزه شعر تلفیق کنیم. ما برای برنامه مشاعره بزرگ ایران به صورت جامع و در همه سطوح فراخوان سراسری دادیم و بیش از هزار نفر ثبت نام کردند. تعداد افراد ثبت نام کننده انتخاب را برای ما سخت تر کرد اما با روش آزمون عوامل برنامه حدود 200 نفر انتخاب شدند که از همه استان ها نماینده حضور دارد.

مدیر گروه آموزش رسمی شبکه آموزش افزود: این مسابقه مشاعره از دهه فجر مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می رود و ضبط را در روزهای آینده آغاز می کنیم. اولین بار است که با رویکرد جدید شبکه آموزش؛ مردم، آموزش و مهارت پیش می رویم.

مخبر با اشاره به برنامه های جدید و در دست فراوری این شبکه گفت: شبکه آموزش تصمیم دارد به مباحث مهارتی بپردازد و به سمت موضوعاتی می رود که به آن پرداخته نشده یا مغفول مانده است. برای مثال مباحث علمی کشاورزی، باغداری، گیاهان آپارتمانی و ... را به مردم آموزش خواهیم داد تا با مصرف کم آب به پرورش محصولات بپردازند. بر همین اساس برنامه هایی برای مطلع سازی و فرهنگ سازی طراحی کردیم. همچنین برخی از مهارت ها احتیاج به کسب مدرک ندارد و می توان با پخش برنامه ای فرصت آموزش را ایجاد کرد. رویکرد اصلی ما در شبکه نشاط و امید است.

او در خاتمه گفت: رویکرد آقای احمدی، مدیر شبکه این است که به مخاطب قابل قبولی برسیم. البته از بعضی شبکه ها جلوتریم و معتقدیم که ارتباط دو سویه را در همه برنامه ها با مخاطبان برقرار کنیم. ما دنبال این هستیم که باشگاه شعر 7 را به عنوان شبکه 7 داشته باشیم که در قالب برنامه های دیگر هم می توانیم این کار را انجام دهیم. در واقع می خواهیم ارتباط دوسویه را افزایش دهیم که مخاطبانمان بالا بروند و برنامه ها دیده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش برای گذر از حالت تخته سیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای گذر از حالت تخته سیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید