تصویری از گریه گروهبان آمریکایی در خلیج فارس

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، عکسی از جنگ آمریکا در خلیج فارس، سوژه این هفته برنامه عکس های تکان دهنده شبکه هیسپان تی وی (اولین شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان ایران) می گردد.

تصویری از گریه گروهبان آمریکایی در خلیج فارس

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، برنامه عکس های تکان دهنده به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به آنالیز آن می پردازد، در این قسمت عکسی از دیوید ترنلی، عکاس مشهور آمریکایی را از جنگ آمریکا در خلیج فارس که سربازان آمریکایی بسیاری در آن کشته و زخمی شدند، آنالیز می نماید.

این عکس، یک گروهبان آمریکایی را نشان می دهد که وقتی متوجه جسد دوستش در نزدیکی خود می گردد، به شدت گریه می نماید.

دیوید ترنلی در 22 ژوئن 1955 در استان ایندیانا آمریکا به دنیا آمد. او یکی از برترین عکاسان و روزنامه نگاران دنیاست و در سال 1990 به علت عکس های تاریخی خود از قیام در چین و اروپای شرقی جایزه پولیتزر گرفت. در سال 1988 هم برای عکس تکان دهنده خود از زلزله ویرانگر در ارمنستان جایزه عکس مطبوعات دنیا را دریافت کرد. از زمان جنگ بوسنی و قیام دانش آموزان در چین تا مبارزات سرانجام دادن به آپارتاید و جنگ خلیج فارس هیچ چیز از نگاه دوربین ترنلی جانمانده است.

عکس های تکان دهنده کاری از واحد برنامه های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز آدینه 14 آبان ماه ساعت 03:00 بامداد به وقت تهران پخش می گردد و تکرار آن همان روز ساعت 10:20 و شنبه ساعت های 21:30 و 14:00 برای اسپانیایی زبان های سراسر دنیا قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصویری از گریه گروهبان آمریکایی در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری از گریه گروهبان آمریکایی در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید