بوی خوش عطر وارداتی از افغانستان سمی است؟

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، اظهارات معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در مورد عطر راشا بخوانید.

بوی خوش عطر وارداتی از افغانستان سمی است؟

ایرنا نوشت: محمدجواد خوشحال معاون غذا و داروی دانشکاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر این که قرار است یک عطر خوشبو و سمی با نام راشا از افغانستان به ایران وارد گردد، اظهار کرد: با توجه به این که سلامت افراد جامعه اولویت مهم سازمان غذا و دارو و نیز معاونت غذا و دارو در هر استان است، این موضوع در دست پیگیری است.

او با بیان این که تاکنون هیچ جواب صحیحی از منبع خبر پیدا نکرده ایم و نمی توانیم آن را تأیید یا تکذیب کنیم، اضافه کرد: موضوع در دست آنالیز است و چنانچه خبر تأیید یا تکذیب گردد حتماً به وسیله رسانه ها به شهروندان اعلام می گردد.

این مقام مسئول گفت: به منظور شناسایی کالای وارداتی مجاز و غیرمجاز، برچسب اصالت و سلامت کالا تحت نظر سازمان غذا و دارو روی محصولات سلامت محور شامل دارو، محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی درج شده است. برخلاف برچسب شبنم که به آسانی تقلب می گردد و برای تمامی کالاها یکسان است، این برچسب قابل تقلب نیست. اصالت کالای مورد نظر را به سه روش می توان استعلام کرد.

خوشحال اضافه کرد: ارسال کد UID به شماره پیامکی 20008822، ارسال اعداد پشت قسمت پوشیده شده به ترتیب از قسمت اول تا چهارم به همان شماره پیامکی، وارد کردن اعداد فوق در سامانه الکترونیکی www. ttac. ir و استفاده از نرم افزار بارکدخوان دوبعدی مخصوص تلفن همراه به وسیله سایت مذکور از جمله راه های استعلام اصالت محصولات وارداتی است.

هر شماره پیامکی دیگری به جز 20008822 بر روی محصول، تقلبی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "بوی خوش عطر وارداتی از افغانستان سمی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوی خوش عطر وارداتی از افغانستان سمی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید