برتری دموکراتهای آمریکا در رقابتهای سنا و فرمانداری ایالت فلوریدا

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، نتایج نظرسنجی جدید رویترز که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد که دموکراتهای آمریکا در رقابت برای تصدی کرسی های مجلس سنا و همچنین منصب فرمانداری در ایالت فلوریدا از رقبای خود پیش افتاده اند.

برتری دموکراتهای آمریکا در رقابتهای سنا و فرمانداری ایالت فلوریدا

این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است که با بازگشت به ایالت فلوریدا آخرین شانس خود را برای جمع آوری آراء به نفع همقطاران جمهوریخواهش بیازماید.

طبق نتایج این نظرسنجی، در انتخابات مجلس سنا و میان رأی دهندگان احتمالی بیل نلسون سناتور دموکرات آمریکا بر ریک اسکات فرماندار کنونی و جمهوریخواه ایالت فلوریدا با اختلاف 5 درصد پیش افتاده است.

پیروزی نلسون در این انتخابات برای دموکراتها که به کسب اکثریت در مجلس سنا امیدوار هستند، بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. اکثر نظرسنجی ها و پیش بینی ها نشان می دهد که دموکراتها شانس اندکی برای کسب اکثریت در مجلس سنا دارند زیرا آنها ناچارند از ده کرسی خود در ایالتهایی دفاع نمایند که در انتخابات 2016 ریاست جمهوری به ترامپ رأی داده اند. ایالت فلوریدا یکی از این ایالتها است.

اندرو گیلوم شهردار دموکرات شهر تالاهاسی مرکز ایالت فلوریدا که در صورت پیروزی در انتخابات فرمانداری، نخستین فرماندار سیاهپوست در ایالت فلوریدا خواهد بود، توانسته است حمایت 50 درصد از رأی دهندگان احتمالی را کسب کند که نسبت به نظرسنجی یک ماه پیش، تفاوتی نکرده است. در مقابل، ران دی سانتس نماینده پیشین آمریکا تنها موفق به کسب 44 درصد آراء شده است.

نامزدی گیلوم در انتخابات فرمانداری فلوریدا ممکن است شانس موفقیت سایر نامزدهای دموکرات این ایالت را در انتخابات میان دوره ای کنگره افزایش دهد، از جمله بیل نلسون که توانست در نظرسنجی ماه قبل آرای 49 درصد از رأی دهندگان احتمالی را بدست آورد و در نتیجه، احتمالاً برای چهارمین بار به مجلس سنا راه یابد.

شایان ذکر است که برتری حزب دموکرات در نظرسنجی ها می تواند بر نتایج انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در این ایالت تأثیر قابل توجهی بگذارد. این در حالی است که دموکراتها برای تصاحب دست کم 23 کرسی دیگر و کسب اکثریت در مجلس نمایندگان از شانس بسیاری برخوردارند.

با این حال، ترامپ در آخرین مرحله از مشارکتهای انتخاباتی خود قصد دارد تا به نجات حزب خود در ایالت فلوریدا- بزرگترین ایالت میان ایالتهای چرخشی آمریکا- بشتابد. طبق برنامه ریزی قبلی، وی روز چهارشنبه در فورت مایرز و روز شنبه در پنساکولا به نفع همقطاران جمهوریخواه خود گردهمایی سیاسی برگزار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برتری دموکراتهای آمریکا در رقابتهای سنا و فرمانداری ایالت فلوریدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برتری دموکراتهای آمریکا در رقابتهای سنا و فرمانداری ایالت فلوریدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید