ایزدی: اگر آمریکا قصد یاری دارد سوئیفت را برای یکی از بانک های ما باز کند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، کارشناس مسائل آمریکا گفت: ادعای وزیر خارجه آمریکا در مورد یاری به بیماران کرونایی بیش از هر چیز جنبه عملیات روانی دارد، آمریکا اگر به دنبال آن است که یاریی به این بیماران در ایران کند ارتباط مستقیم اقتصادی را تنها با یک بانک ایرانی باز کند.

ایزدی: اگر آمریکا قصد یاری دارد سوئیفت را برای یکی از بانک های ما باز کند

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی وبلاگ ورزشی 90، درباره ادعای وزیر خارجه آمریکا پیرامون یاری به بیماران کرونایی در ایران گفت: دولت آمریکا در کنار جنگ اقتصادی علیه مردم ایران، جنگ روانی را هم کلید زده است.

وی اضافه کرد: یک واقعیتی که درچند سال گذشته وجود داشته و دارد این است که به خاطر تحریم های آمریکا نظام سلامت در کشور ما دچار آسیب شده و بسیاری از احتیاج های محیط های درمانی دچار بی توجهی شده است البته این بی توجهی به معنا و مفهوم آن نیست که در کشور پول برای خرید اقلام مورد احتیاج در حوزه دارو نباشد.

ایزدی با بیان اینکه تحریم اقلام پزشکی هیچ گاه به طور رسمی اعلام نشده، چون مغایر با قوانین بین المللی است گفت: در عمل از آنجا که ارتباط بانکی کشور ما با جهان قطع است حتی اگر ایران پولی داشته باشد (هیچ وقت برای موارد ضروری مانند دارو کمبود نقدینگی نبوده است) امکان خرید و مبادلات بانکی وجود ندارد و این به معنای آن است که در عمل اقلام پزشکی تحریم است.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: این فرایند ضربه ای به ساختار درمان کشور وارد نموده است و نمود آن موقع بحران هایی مانند شیوع بیماری کرونا بیشتر به چشم می خورد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در مقایسه با کشور های همسایه در مهار و مواجهه با بیماری کرونا وضع بهتری دارد، اما شرایط ایده آل نیست خاطر نشان کرد: این ادعای وزیر خارجه آمریکا در مورد یاری به بیماران کرونایی بیش از هر چیزجنبه عملیات روانی دارد. دولت آمریکا اگر به دنبال آن است که یاریی به این بیماران در ایران داشته باشد ارتباط مستقیم اقتصادی را تنها با یک بانک ایرانی باز کند تا این بانک بتواند از سیستم سوئیفت استفاده نموده و ارتباط اقتصادی داشته باشد.

ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر آمریکا این کار را انجام دهد ادعای آن ها در استقبال از یاری به مردم ایران صحت دارد در غیر این صورت این ادعا تنها جنبه تبلیغاتی به خود می گیرد. براین اساس دشمنی آمریکایی ها با مردم ایران در حدی است که حاضر به کشتن مردم عادی هستند به قیمت این که سیاست های خود را بدون تغییر و انعطاف ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایزدی: اگر آمریکا قصد یاری دارد سوئیفت را برای یکی از بانک های ما باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدی: اگر آمریکا قصد یاری دارد سوئیفت را برای یکی از بانک های ما باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید