انگیزه چیست و چگونه می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، شما از نوجوانی به یادگیری رانندگی فکر می کردید. شما معتقدید که داشتن یک ماشین به شما آزادی، انتخاب و ماجراجویی می دهد - همچنین باعث افزایش چشم انداز شغلی شما می گردد اما با وجود این اعتقادات و تشویق دوستان و خانواده، هرگز نتوانسته اید رانندگی یاد بگیرید. چه چیزی شما را متوقف نموده است؟ خوب، ممکن است کمبود وقت یا کمبود پول را مقصر آن بدانید اما در واقعیت احتمالاً به دلیل عدم انگیزه است و این بی انگیزگی به خوبی می تواند مانع شما در همه زمینه های زندگی باشد.

انگیزه چیست و چگونه می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟

حال، تصور کنید که انگیزه و ذوق بی حد و حصر دارید. شما نه تنها رانندگی یاد می گیرید و برای خود اتومبیل می خرید، بلکه از انجام اهداف عظیم دیگر نیز هیجان زده خواهید شد و با تعداد زیادی انگیزه و هدف، شما پرشور و زنده خواهید بود.

انگیزه پشت انگیزه

اولاً آیا شما هرگز به این فکر نموده اید که از خود بپرسید، انگیزه چیست؟

خوب، گرچه می توانیم پاسخی طولانی و مفصل به شما بدهیم اما ترجیح می دهیم این تعریف ساده را با شما در میان بگذاریم:

انگیزه نیروی محرکه اعمال شماست.

به عنوان مثال غذا خوردن را در نظر بگیرید. صبح که از خواب بیدار می شوید، احتمالاً انگیزه شما این است که یک لقمه غذا بخورید و حتی اگر معمولاً صبحانه را کنار می گذارید، حتماً تا ساعت ناهار برای خوردن مقداری غذا انگیزه فوق العاده ای دارید!

در این حالت گرسنگی انگیزه ای در شما ایجاد می نماید تا چیزی پیدا کنید و بخورید. بنابراین، آیا شما در زمینه های دیگر زندگی خود گرسنه هستید؟

اگر می خواهید پیروز باشید، پس باید باشید.

افراد ثروتمند تشنه پول، افراد ورزشکار تشنه سلامت و افراد خردمند تشنه دانش هستند.

این گرسنگی آنهاست که آنها را وادار به پیروزیت می نماید. بدون این، آنها احتمالاً فقط خیال بافانی هستند که هرگز در زندگی به چیز مهمی دست نیافته اند.

خبر خوب این است که هرگز دیر نیست که یاد بگیرید چگونه انگیزه پیدا کنید و این قدرت را به تمام زمینه های زندگی خود تزریق کنید.

بیایید اکنون دقیقاً نحوه انجام این کار را آنالیز کنیم.

ایجاد انگیزه برای شما

در ایجاد انگیزه، پنج عنصر برای ایجاد انگیزه وجود دارد که باید در صورت جدی دریافت زندگی خود آنها را یاد بگیرید و آنها را عملی کنید. هر عنصر به تقویت انگیزه شما یاری می نماید اما هر پنج مورد با هم نتیجه فوق العاده ای دارند!

ما در خصوص این پنج عنصر صحبت خواهیم کرد و مثال هایی برای شما می آوریم تا بتوانید هر عنصر را در عمل مشاهده کنید.

1. یافتن الهام

علت اصلی احساس عدم انگیزه نداشتن هیچ چیزی برای الهام دریافت است. اگر هیچ چیز شما را به هیجان نمی آورد، پس هیچ چیز انگیزه ای برای شما ایجاد نمی نماید.

آیا راهی برای الهام یافتن وجود دارد؟ باید بدانید که وجود دارد!

ترفند اصلی این است که به زندگی خود برگردید به زمانی که تفریح ، ماجراجویی و اشتیاق بر روز شما حاکم بود. این می تواند سال گذشته، پنج سال پیش یا حتی در کودکی شما باشد.

یک چیز مسلم است: روزهایی وجود داشت که زندگی شما هیجان انگیز و هدفمند بود.

این ممکن است اولین بوسه، اولین تعطیلات با دوستان یا هیجان کسب اولین شغل شما باشد. به احساسی که در آن موقع داشتید - احتمالاً در راس جهان خود را احساس می کردید - فکر کنید. این احساسی است که شما باید در زندگی خود دوباره زنده کنید.

دلیل دیگر عدم انگیزه شما این است که شما ممکن است از رویاهایی که دیگران (احتمالاً والدین شما) به شما گفته اند اتلاف وقت است، صرف نظر نموده اید. این موارد ممکن است مواردی مانند تبدیل شدن به یک نوازنده، بازیگر یا ستاره ورزشی حرفه ای باشد.

همه ما در جوانی مانند این خواب های بلند پروازانه را دیده ایم اما بیشتر اوقات، این رویاها توسط عظیمسالانی که به ما می گفتند در خصوص زندگی خود واقع بینانه باشید، درهم شکسته شد.

اگر می خواهید دوباره در زندگی هیجان زده شوید، پس به خودتان اجازه دهید یکبار دیگر رویا ببینید.

این می تواند شما را وادار کند که مثلاً در یک کلاس نمایشی شرکت کنید تا به عنوان بازیگر آموزش ببینید. حتی اگر این به عنوان یک سرگرمی باقی بماند، شما دوباره احساس شور و شوق در زندگی خود را خواهید چشید و شما می توانید از آن الهام بگیرید و از آن در زمینه های مختلف زندگی خود بهره ببرید.

2. هدف گذاری

یک بار مربی فوتبال آمریکایی وینس لومباردی گفت:

پیروزیت مستلزم داشتن یک هدف است.

به عبارت دیگر، قبل از اینکه فرصتی برای بدست آوردن آن داشته باشید، باید بدانید که چه می خواهید.

وقتی آغاز به معین اهداف برای خود می کنید، به سرعت متوجه می شوید که هدف و انگیزه دارید. این تفاوت بین قایقرانی به یک مقصد خاص یا فقط انداختن قایق شما در اقیانوس است.

راز معین هدف این است که از کم آغاز کنید. برای دستیابی به اهدافی ساده سعی کنید چیزهایی مانند ترک کافئین به مدت یک روز در هفته یا بیدار شدن هر روز 30 دقیقه زودتر از حد معمول یا بعضی دیگر از موارد آسان را انتخاب کنید.

هنگامی که به اهداف کوچک خود رسیدید، خواهید دید که در اعتماد به نفس و خود باوری رشد نموده اید. آن وقت است که آماده خواهید بود تا اهداف عظیمتری را معین کنید. اینها ممکن است مواردی مانند یافتن شغل جدید، تسویه بدهی های شما یا حتی سفر به جهان باشد!

دستیابی به اهداف عظیم ممکن است سخت به نظر برسد اما با تقسیم به تکه هایی به اندازه لقمه های کوچک، آنها را خوش طعم تر خواهید کرد.

به عنوان مثال، اگر هدف شما یافتن شغل جدید است، می توانید این کار را در مراحل زیر انجام دهید:

  • تصمیم بگیرید واقعاً چه کاری را می خواهید انجام دهید.
  • رزومه خود را متناسب با این شغل تنظیم کنید.
  • مهارت های مصاحبه خود را تمرین کنید.
  • در آژانس های استخدام ثبت نام کنید.
  • هر توصیه ای را که آنها توصیه می نمایند (مانند بالا بردن صلاحیت خود) در نظر بگیرید.
  • به مصاحبه بروید.
  • وقتی شغلی را که می خواهید به شما پیشنهاد می گردد جشن بگیرید!

معین هدف برای داشتن انگیزه اساسی است. انجام این کار هیچ هزینه ای ندارد، با این وجود پاداش فراوانی به شما می دهد.

3. پایداری

سومین عنصری که باید در ایجاد انگیزه داشته باشید، پافشاری است. این ویژگی باعث می گردد که شما ادامه دهید، وقتی کار ناگزیر سخت گردد.

فقط به یک دونده در ماراتن فکر کنید. اگر آنها به نیمه راه برسند اما احساس نیمه مرده داشته باشند (بیشتر دونده ها می گویند این اتفاق برایشان افتاده است)، بدون عنصر پایداری، آنها احتمالاً آن را رها خواهند کرد.

برندگان افرادی هستند که تا سرانجام زندگی به حرکت ادامه می دهند - هرچند که برای آنها سخت باشد.

در خصوص سرگرمی ها، روابط یا حرفه شما هم همین داستان است. اگر زمانی که اوضاع چندان خوب پیش نمی رود همه چیز را ترک کنید، هرگز خوشبختی و رضایت ناشی از ادامه کار را پیدا نخواهید کرد.

زندگی همواره آمیزه ای از فراز و نشیب هاست. به همین دلیل است که اگر می خواهید به کارهای عظیمی در زندگی خود دست پیدا کنید، باید پیگیر باشید.

4. دریافت پشتیبانی

اگر بخواهید همه کارها را خودتان انجام دهید، خود را برای شکست آماده خواهید کرد.

واقعیت این است که برای رسیدن به هر هدف عظیمی به یاری و پشتیبانی افراد دیگر احتیاج خواهید داشت. فقط نمی توان همه کارها را به تنهایی به طور مطلوب انجام داد.

برای اینکه مثالی بزنیم، بگذارید یک داستان کوتاه از روزهای ابتدایی سایت Lifehack برای شما تعریف کنیم.

در سال 2005، وب سایت تازه آغاز به کار نموده بود و تعداد زیادی مشترک جدید داشتیم. بعضی از شرکت ها حتی درخواست تبلیغ در سایت را داشتند.

این در زمانی بود که من در حال نوشتن محتوا، بازاریابی محتوا، پاسخگویی به سوالات مشترکین، نگهداری وب سایت و غیره بودم. Lifehack در ابتدا یک گروه یک نفره بود.

اما با افزایش محبوبیت آن، خودم را بیش از حد مشغول می دیدم که نمی توانم همه کارهای لازم را انجام دهم. آن وقت بود که تصمیم گرفتم چند نفر را برای یاری به خود استخدام کنم!

در ابتدا، من شخصی را استخدام کردم که امور اقتصادی را دنبال کند، شخصی را که باید به دنبال بازاریابی باشد و شخصی که برای ایجاد محتوای جدید به من یاری کند.

شگفت آور بود که این چه قدر تفاوت ایجاد کرد. به جای اینکه استرس داشته باشم و تمام ساعت ها زیر آفتاب (و ماه!) کار کنم، توانستم زمانی پیدا کنم تا بتوانم راه پیشرفت Lifehack را برنامه ریزی کنم و یک استراتژی پیروزیت آمیز ایجاد کنم.

و اینکار موثر واقع شد. Lifehack اکنون یکی از پربازدیدترین سایت های خودسازی در جهان است.

شما چطور؟ آیا سعی می کنید همه کارها را خودتان انجام دهید؟

اگر بله، پس اگر می خواهید به چیزهای عظیمی برسید باید این عادت را ترک کنید.

من همچنین توصیه می کنم که از مشاور هدایت بگیرید.

5. به خودتان پاداش دهید

آخرین عنصر اساسی برای تقویت انگیزه شما پاداش دادن به خود در هنگام دستیابی به اهداف خود است، چه عظیم و چه کوچک.

به عنوان مثال، تصور کنید که شما هدف خود را تزئین مجدد خانه خود معین نموده اید. این احتمالاً شامل خرید و نصب وسایل، مانند فرش و پرده جدید است اما احتمالاً شامل رنگ آمیزی بیشتر اتاق های خانه شما نیز خواهد بود.

اکنون انتظار اینکه در یک روز کل خانه خود را دوباره تزئین کنید، غیر واقعی خواهد بود. درعوض، شما احتمالاً مایلید هر چند وقت یکبار یک کار کوچک انجام دهید. شاید چیزی شبیه به این:

  • انتخاب فرش های جدید
  • انتخاب پرده جدید
  • انتخاب رنگ برای هر اتاق
  • خرید موارد
  • چیدمان یک تابلو یا فرش
  • نقاشی دیوارها و سقف ها (ممکن است خودتان این کار را انجام دهید)
  • نصب پرده ها
  • از دوستان و خانواده خود برای دیدن خانه با ظاهری جدید دعوت کنید!

هر یک از این مراحل ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد اما برای داشتن انگیزه، توصیه ما این است که وقتی هر مرحله را کامل می کنید به خودتان پاداش دهید.

پاداش کم برای مراحل ذکر شده در بالا می تواند بیرون رفتن برای تهیه یک قهوه و کیک در کافه محلی شما باشد. پاداش عظیم برای به سرانجام رساندن هدف خود در بازسازی کامل خانه می تواند بیرون رفتن برای یک وعده غذایی با دوستان یا شریک زندگی تان باشد.

با پاداش دادن به خود در ادامه کار و در سرانجام، خود را در تکمیل هدف متمرکز نگه دارید و از معین هدف بعدی هیجان زده خواهید شد!

موتور را روشن کنید!

انگیزه به نظر می رسد مثل موتور سواری باشد.

خوب است انگیزه را به عنوان یک موتور در نظر بگیرید - انگیزه ای که می تواند برای یاری به شما در پیشرفت در تمام زمینه های زندگی تان موثر باشد.

وقتی انگیزه داشته باشید، غیرقابل توقف خواهید بود. دیگر تعلل نخواهید کرد و بهانه های منفی نخواهید گرفت.

پس حالا سوئیچ را بچرخانید و آغاز کنید!

منبع:

lifehack

منبع: هفت گنج

به "انگیزه چیست و چگونه می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگیزه چیست و چگونه می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید