اعلام اولین نتایج طرح جهش مسکن از ابتدای دی ماه

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، حدود 10 روز تا انتها زمان ثبت نام طرح جهش مسکن به جای مانده است، به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی نتایج پالایش ثبت نام متقاضیان در طرح جهش مسکن از ابتدای دی ماه به مرور به وسیله پیامک به متقاضیان اعلام می گردد.

اعلام اولین نتایج طرح جهش مسکن از ابتدای دی ماه

به نقل از وبلاگ ورزشی 90، فرایند اجرای طرح جهش مسکن تقریبا از اول مهر شروع شد و از روز 28 مهر به متقاضیان گفته شد که می توانند به صورت اینترنتی ثبت نام نمایند. فرصت ثبت نام یک ماهه بود که ابتدا تا میانه آذر و سپس تا سرانجام آذر تمدید شد. در حال حاضر نیز متقاضیان حدود 10 روز فرصت دارند که درخواست خود را ثبت نمایند.

اگرچه مدیران وزارت راه و شهرسازی از استقبال متقاضیان مسکن می گویند اما براساس آخرین آمارهای این وزارتخانه برای ظرفیت چهار میلیون واحدی این طرح تنها دو میلیون نفر ثبت درخواست نموده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفته است:

تا به امروز حدود دو میلیون نفر در این طرح ثبت نام نموده اند و پیش بینی می گردد که با توجه به تخصیص اراضی همچنان ثبت نام در این طرح به وسیله متقاضیان ادامه داشته باشد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، نتایج پالایش ثبت نام متقاضیان در طرح جهش مسکن از ابتدای دی ماه به مرور به وسیله پیامک به متقاضیان اعلام می گردد. افراد بعد از دریافت پیامک می توانند مراحل دیگر از جمله تکمیل پفراینده و پرداخت آورده را انجام دهند.

محمود محمودزاده درباره فرایند اجرای این طرح گفت: در حال حاضر همزمان با ثبت نام متقاضیان، پالایش از ثبت نام نمایندگان به وسیله سیستم های مختلف انجام می گردد. متقاضیانی که در این طرح ثبت نام نموده اند، در صورتی که هر چهار شرط اعلام شده را داشته باشند، واجد شرایط شناخته شده و به آن ها پیامک تایید ارسال خواهد شد.

قرار بود در این طرح هر سال یک میلیون واحد ساخته گردد اما وزیر راه اظهار داشت که ساخت یک میلیون واحد در یک سال ممکن نیست، چرا که همه می دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد. براساس این اظهارات دولت باید تا بهار سال 1402 واحدهای مسکونی یک میلیون نفر را تحویل دهد.

سابقه پنج ساله سکونت، فاقد مسکن بودن از سال 84 به بعد، استفاده نکردن از حمایت های دولتی حوزه مسکن و متاهل بودن چند شرطی بود که ابتدا اعلام شد، اما سپس این شروط تعدیل شد.

در جدیدترین تغییرات شرایط ثبت نام، سابقه فاقد مسکن بودن از 16 سال به پنج سال کاهش یافت، گروه هایی از مجردان وارد فهرست مشمولان شدند و حالا محمودزاده اعلام نموده که وزارت راه در حال برنامه ریزی برای کاهش سابقه سکونت است.

منبع: بلاگ دیوار

به "اعلام اولین نتایج طرح جهش مسکن از ابتدای دی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اولین نتایج طرح جهش مسکن از ابتدای دی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید