آداپتور وای فای 6 نو تی پی لینک با آنتن های پر قدرت معرفی گردید

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، در حالی که داریم به سوی استاندارد می رویم و جدیدترین استاندارد وای فای، Wi-Fi 6E است؛ شرکت های سخت افزاری تازه دارند دانگل های وای فای 6 خود را روانه بازار می نمایند.

آداپتور وای فای 6 نو تی پی لینک با آنتن های پر قدرت معرفی گردید

چند روز پیش، خبر رونمایی برای هدست واقعیت مجازی Quest 2 متا را منتشر کردیم و اکنون تی پی لینک از دانگل Wi-Fi 6 تازه و مجذوب کننده خود به نام Archer TX20U Plus رونمایی نموده است.

با دانگل TX20U Plus می توانید به وسیله درگاه USB، کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به یک مودم روتر یا روتر بی سیم وای فای 6 وصل کنید.

این دانگل Wi-Fi 6 تی پی لینک از سرعت اسمی 1.8 گیگابیت بر ثانیه برخوردار است. به زبان ساده، روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 1200 مگابیت و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 574 مگابیتی به نمایش می گذارد.

گفتیم که این دانگل به وسیله درگاه USB 3.0 به کامپیوتر و لپ تاپ وصل می گردد. البته، چون دانگل TX20U Plus دارای دو آنتن خارجی پر قدرت و نسبتا بزرگ است و از استند رومیزی نیز سود می برد؛ به طور مستقیم به کامپیوتر وصل نشده و یک کابل USB رابط میان آداپتور و کامپیوتر خواهد بود.

همین موضوع، مزیت بزرگ Archer TX20U Plus است. چون، شما می توانید این دانگل را در هر کجا روی میز کار یا سطح صافی قرار داده و آنتن ها را در جهت های مختلفی تنظیم کنید تا سیگنال های قوی تری داشته باشید. طول کابل آن حدود 1 متر است.

بیشتر بخوانید:

این آداپتور وای فای 6 از فناوری های WPA3 و OFDMA و MU-MIMO پشتیبانی می نماید. نصب این دانگل بسیار ساده است و کافی است به یک کامپیوتر ویندوز 10 یا ویندوز 11 اضافه گردد تا درایور آن به طور اتوماتیک نصب و برای استفاده، آماده باشد.

در تست هایی که بعضی سایت ها از این دانگل داشتند؛ در مسافت های نزدیک به روتر روی باند 5 گیگاهرتز سرعتی تا 902 مگابیت بر ثانیه هم داده است. به طور میانه نیز سرعت اتصال به وای فای 6 روی این دانگل در فرکانس 5 گیگاهرتز نزدیک به 800 مگابیت است که بسیار بالاتر از سایر رقبا نشان می دهد.

در مسافت های نسبتا دورتر به روتر، مثلا 10 متر، سرعت حداکثر 408 مگابیت شده و سرعت میانه آن 360 مگابیت است. این محصول، سرعت بسیار بالای خود را مدیون آنتن های خارجی بزرگ و قدرتمندی است که تی پی لینک برای آن در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقدار این آداپتور، 84 در 156.3 در 19.2 میلی متر است. آنتن ها تا 180 درجه تغییر جهت می دهند و می توانید برای آن کابل USB سه متری هم خریداری و بهره ببرید.

دانگل وای فای تی پی لینک Archer TX20U Plus با قیمت بسیار خوب 40 دلار روانه بازار می گردد و قطعا یکی از برترین آداپتورهای وای فای 6 در سال 2022 خواهد بود.

تی پی لینک در کنار TX20U Plus، از دانگل وای فای 5 بند انگشتی Archer T3U Nano با قیمت 20 دلار رونمایی کرد که روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 867 مگابیت و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 400 مگابیتی به نمایش می گذارد.

منبع: شبکه چی

به "آداپتور وای فای 6 نو تی پی لینک با آنتن های پر قدرت معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداپتور وای فای 6 نو تی پی لینک با آنتن های پر قدرت معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید