کره شمالی صورتحساب 2 میلیون دلاری برای آمریکا صادر کرد!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مهر نوشت: یک روزنامه آمریکائی در گزارشی به تشریح صورتحساب 2 میلیون دلاری کره شمالی برای این کشور پرداخت.

کره شمالی صورتحساب 2 میلیون دلاری برای آمریکا صادر کرد!

روزنامه واشنگتن پُست در گزارشی اختصاصی گفت: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پذیرفته بود، 2 میلیون دلار برای آزادی دانشجوی آمریکایی زندانی در کره شمالی به پیونگ یانگ بپردازد.

ماجرا به دستگیری اتو وارمبیر (Otto Warmbier) دانشجوی آمریکایی در کره شمالی مربوط می گردد که در ژوئن 2017 و بعد از 15 ماه زندانی بودن در پیونگ یانگ آزاد شد.این دانشجوی آمریکایی که به اتهام کوشش برای دزدیدن پوسترهای تبلیغاتی در یک هتل در پیونگ یانگ به 15 سال زندان محکوم شده بود، بعد از 15 ماه و بر اساس دلایل بشردوستانه از سوی کره شمالی از زندان آزاد گشت.وارمبیر تنها یک هفته پس از آزادی و در کنار خانواده اش در آمریکا درگذشت.

بر اساس این گزارش، جوزف یون (Joseph Yun) به همراه پزشکی به نام مایکل فلوکیگر دو نفری بودند که به عنوان نماینده دولت آمریکا برای تحویل آقای وارمبیر به پیونگ یانگ رفتند.پس از آنالیز وضعیت سلامتی این دانشجوی زندانی در کره شمالی، نمایندگان آمریکا وارد مذاکره با نمایندگان دولت پیونگ یانگ شدند.

به گفته 2 منبع به واشنگتن پست، پزشکان کره ای از پزشک آمریکایی خواستند که توضیح حالی از وارمبیر بنویسد و او نیز با اذعان به سلامتی او و وضعیت خوب مراقبت های پزشکی در بیمارستان کره شمالی، گزارشی نوشته و به آنها داد.

بعد از این، مقامات کره شمالی آزادی وارمبیر را مشروط به پرداخت 2 میلیون دلار از سوی آمریکا می نمایند و از یون می خواهند که صورت حساب پرداخت 2 میلیون دلاری برای آزادی دانشجوی آمریکایی را که به هزینه های نگهداری وارمبیر در کره شمالی مربوط می شد، امضا کند.

یون با مشاهده این وضعیت با رکس تیلرسون وزیر حارجه پیشین دولت ترامپ تماس می گیرد و وی هم از دونالد ترامپ کسب تکلیف می نماید. در نهایت واشنگتن به نمایندگان خود در پیونگ یانگ این اختیار را می دهد که برای آزادی وارمبیر هر کاری انجام دهند. یون هم تعهد پرداخت 2 میلیون دلار را امضا می نماید.

این در حالیست که بر اساس اعلام این رسانه، تا کنون از سونوشت این صورتحساب و پرداخت آن اطلاعات دقیقی در دست نیست.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "کره شمالی صورتحساب 2 میلیون دلاری برای آمریکا صادر کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی صورتحساب 2 میلیون دلاری برای آمریکا صادر کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید