کتابخانه های در حال احداث باید طراحی شاخصی داشته باشند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، شهاب صدیقی شامگاه گذشته در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: ساختمان کتابخانه های احداثی در نقاط مختلف شهرها باید یک معماری خاصی برای آن لحاظ شده باشد؛ کتابخانه در همه کشورها یکی از المان های کارت پستالی محسوب و برای حضور افراد مشوق خواهد بود.

کتابخانه های در حال احداث باید طراحی شاخصی داشته باشند

وی اضافه نمود: پیشنهاد می گردد از نظام مهندسی و معماران پیشکسوت برای طراحی کتابخانه های در حال ساخت یاری بگیریم. همچنین اینکه فعالیت های جانبی در کتابخانه ها داشته باشیم و از آن جمله می توان به نمایش فیلم اشاره نمود؛ خصوصا در نقاطی که کمبود سینما داریم و این مسئله باعث جذب افراد به کتابخانه ها می گردد.

صدیقی اعلام کرد: سال گذشته سرجمع بودجه جاری شهرداری های استان، دو هزار و 700 میلیارد تومان که یک هزار و 700 میلیارد تومان آن محقق و از این بین 45 درصد مربوط به شهر اهواز است.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: بر اساس محاسبات اجرا شده باید در سال حداقل پنج میلیارد و حداکثر 8.5 میلیارد تومان وصولی برای کتابخانه ها داشته باشیم.

صدیقی توضیح داد: در حال حاضر 60 درصد بودجه های شهرداری از محل ارزش اضافه نموده تأمین می گردد که پرداخت بودجه کتابخانه ها از این محل مستلزم بخشنامه ها و دستورالعمل های خاص از نهادهای اقتصادی ذیربط است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کتابخانه های در حال احداث باید طراحی شاخصی داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه های در حال احداث باید طراحی شاخصی داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید