همه گیری ویروس کرونا در دنیا بسیار خطرناک است

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تدروس آدهانوم درباره شیب تند همه گیری ویروس کرونا در دنیا هشدار داد.

همه گیری ویروس کرونا در دنیا بسیار خطرناک است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ورزشی 90، رئیس سازمان بهداشت دنیای در یک نشست در ژنو مقر این نهاد بین المللی، شرایط کنونی همه گیری ویروس کرونا در دنیا را بسیار خطرناک توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، تدروس آدهانوم در این نشست گفت: اگرچه ما در کنترل همه گیری ویروس کرونا در دنیا پیشرفت داریم، اما شرایط همه گیری همچنان در یک مرحله بسیار خطرناک است.

به گفته مدیر این نهاد بین المللی، در شرایط جاری تنها راه برای خارج شدن از این شرایط، حمایت کردن از کشور ها در توزیع عادلانه PPE تجهیزات محافظت شخصی، تست های ابتلا به کرونا، درمان ها و واکسن هاست.

آدهانوم در این نشست تاکید نمود: کشور های دارنده ابزار ها و امکانات کافی برای مقابله با همه گیری کرونا آغاز به کاهش محدودیت های مرتبط به همه گیری هستند، اما کشور های فاقد دسترسی به تجهیزات کافی در حال روبرو شدن با موج های بستری شدن مبتلایان به این ویروس و مرگ هستند.

او که خودش اهل کشور اتیوپی است و بار ها درباره تبعیض میان کشور های فقیر و ثروتمند دنیا در زمینه دسترسی به واکسن صحبت نموده است، در اظهارات تازه خود درباره شیب تند همه گیری در کشور های آفریقایی، آسیایی و آمریکایی هشدار داد.

رئیس سازمان بهداشت دنیای با بیان اینکه موارد ابتلا و کشته های ناشی از ویروس کرونا تا حد زیادی قابل اجتناب هستند، از جامعه بین المللی خواست از همه ابزار های در دسترس خود برای جلوگیری کردن از شیوع کرونا استفاده کند.

به گفته آدهانوم، همه گیری ویروس کرونا در دنیا نشان داد که اتکا کردن به چند شرکت معدود برای تامین احتیاج های دنیای در زمینه سلامت عمومی کاری خطرناک است.

رئیس سازمان بهداشت دنیای اضافه کرد: ما باید از کووید19 درس عبرت بگیریم و جامعه بین المللی خود را برای شیوع یک ویروس بعدی آماده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همه گیری ویروس کرونا در دنیا بسیار خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه گیری ویروس کرونا در دنیا بسیار خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید