نوشاد در جایگاه خودش نیست، بازیکنان با تیم ملی هماهنگ باشند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، جمیل لطف الله نسبی در تبادل نظر با خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد بازیکنان تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات جهانی آمریکا و در نظر گرفتن تغییرات ایجاد شده در شیوه برگزاری رقابت ها، بابت نتایج به دست آمده ابراز رضایت کرد اما در عین حال به مواردی اشاره نمود مانند عدم هماهنگی برادران عالمیان، دور شدن نوشاد ازجایگاه خودش، احتیاج تیم ملی به پوست اندازی و ...

نوشاد در جایگاه خودش نیست، بازیکنان با تیم ملی هماهنگ باشند

رضایت کامل از عملکرد امیرحسین هدایی

وی ابتدا به ملاقاتهای انفرادی که با حضور امیرحسین هدایی و نوشاد عالمیان برگزار گردید، اشاره نمود و گفت: هر دو نماینده ایران ملاقاتهای شان را از جدول 128 نفره شروع کردند. هدایی در ملاقات نخست با پاول پلاتنو رقابت کرد و با وجودیکه این بازیکن بلاروسی رنکینگ بهتری داشت، پیروز شد اورا شکست دهد . در ملاقات دوم نماینده کشورمان ، مقابل فان ژندونگ چینی نفر اول دنیا بازنده شد و ازدور مسابقات حذف شد. هدایی در سه گیم ابتدایی این ملاقات حرفی برای گفتن نداشت اما در گیم چهارم با ارائه بازی خوب توانست با نایجه ده بر شش پیش افتد و می توانست برنده گردد اما در نهایت باخت امادر کل از عملکرد هدایی رضایت کامل دارم. او خیلی خوب کار کرد.

بازیکنی باعث حذف نوشاد شد که قبلا هم او را شکست داده بود

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با یادآوری اینکه نماینده چین تایپه حریف اول نوشاد عالمیان بود، ادامه داد: نوشاد به لحاظ رنکینگ دنیای موقعیت خیلی بهتری از حریفش داشت اما درکل نماینده چین تایپه بازیکن خوبی بود که نوشاد پیروز به شکست او شد. در جدول 64 نفره هم سدریک نیوتینک از بلژیک باعث حذف نوشاد شد. در مسابقات دنیای مالزی هم نوشاد برابر همین بازیکن بلژیکی بازنده شد. در این ملاقات البته نوشاد در گیم سوم در حالیکه 6 بر 3 پیش افتاد امابه علت خراب شدن اسکور بوردبازی با وقفه هفت هشت دقیقه ای ادامه یافت که بعد از وقفه ای که در بازی ایجاد شد، نوشاد نتوانست فرایند را امایاز گیری خودرا حفظ کند و بازی را باخت.

نیما در بخش دوبل خوب است اما نوشاد مانند همواره نیست

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه در بخش دوبل ترکیب برادران عالمیان برای ایران به میدان رفتند که در نخستین ملاقات برابر تیم دوبل فرانسه باختند و حذف شدند، توضیح داد: در مجموع نیما عالمیان در بخش دوبل عملکرد رضایت بخشی دارد چون قابلیت های لازم برای بازی در این بخش را دارد اما مشکل اینجاست نوشاد که همراه وی است، مانند روزهای قبل ظاهر نمی گردد و علت این مشکل دور بودن آنها از یکدیگر ونداشتن تمرینات دوبل است.

برادران عالمیان هماهنگی قبل را ندارند

وی اضافه نمود: نوشاد و نیما عالمیان برای بازی در بخش دوبل هماهنگی قبل را با هم ندارند. این دو بازیکن احتیاج دارند با هم تمرین نمایند تا هماهنگ شوند در حالیکه این شرایط را فعلا ندارند.

نتایج ادوار گذشته در بوق و کرنا می شد

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در ادامه با مروری بر نتایج نمایندگان ایران در ادوار پیشین مسابقات قهرمانی دنیا و یادآوری تغییرات ایجاد شده در شیوه برگزاری این دوره از مسابقات گفت: دوره پیشین مسابقات قهرمانی دنیا با ملاقاتهای گروهی شروع می شد که معمولا با بردهایی برای نمایندگان ایران همراه بود که نتایج آن خیلی به چشم می آمد در حالیکه ملاقاتهای مسابقات سال جاری از جدول 128 نفره شروع شدو مرحله گروهی را نداشت.

مروری بر نتایج نمایندگان ایران در مسابقات دنیای قبل

این مربی اعلام کرد: در مسابقات دنیای مجارستان هدایی و لطفی در مرحله گروهی حذف شدند اما نیما و نوشاد پیروز به صعود شدند، نوشاد در جدول 128 حذف شد و نیما هم در جدول 68 نفره، در مسابقات دنیای آلمان هم نوروزی و احمدیان بعد از صعود از مرحله گروهی در جدول 128 نفره حذف شدند اما نوشاد و نیما تا جدول 64 نفره پیش رفتند. در مسابقات دنیای آمریکا هم با وجودیکه سطح مسابقات خیلی بالاتر بود، در جدول 64 نفره نماینده داشتیم.

انتقاد از جایگاه نوشاد عالمیان

لطف الله نسبی تاکید نمود: در هر صورت بازیکنان ایران نسبت به ادوار گذشته پسروی نداشتند و همین مسئله با در نظرگرفتن سطح بالای مسابقات قابل توجه است اما به عنوان سرمربی تیم ملی اعتقاد دارم که جایگاه نوشاد عالمیان این نیست و موارد فنی را درصحبتی که با او داشتم گوشزد نموده ام.

نوشاد احتیاجمند تغییراتی برای بازگشت به اوج است

وی در این زمینه به یک موضوع اشاره نمود واینکه نوشاد عالمیان نباید اصرار زیادی به زدن فور هند داشته باشد. به شرطی که او تغییراتی در راکت گیری داشته باشد می تواند دوباره به اوج بازگردد و جایگاه خود را به دست بیاورد.

صحبت های نیما صحت نداشت

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بعلاوه در خصوص صحبت هایی که نیما عالمیان درجریان مسابقات دنیای آمریکا در رابطه با کوتاهی فدراسیون در معرفی وی برای ملاقاتهای انفرادی مطرح نمود، گفت: صحبت هایی که او مطرح نمود اصلا واقعیت نداشت. حضور کشورها در مسابقات بر اساس سهمیه ای بود که در اختیارشان گذاشته بود و اینکه در زمان مقرر نسبت به ثبت نام نمایندگان خود اقدام نموده بودند. ایران هم دو سهمیه انفرادی داشت که با برگزاری مسابقات انتخابی نفرات شرکت نماینده در آن را تعیین کردیم.

خودم پیگیر موضوع شدم

وی با تاکید دوباره بر اینکه صحبت های نیما بدون پایه و اساس بود، یادآور شد: شخصا برای اطمینان از موضوع با مدیر کمیته مسابقات فدراسیون دنیای هم صحبت کردم اما او هم سهمیه های هر کشور را تایید کرد.

انتقاد از شرایط مسابقات دنیای آمریکا

لطف الله نسبی در بخشی از مصاحبه با وبلاگ ورزشی 90 مسابقات قهرمانی دنیای در آمریکا را ضعیف خواند و گفت: 5 دوره مسابقات دنیای را تجربه نموده ام، با قاطعیت می گویم که این دوره از ضعیف ترین ادوار مسابقات بود. در جریان ملاقات نوشاد با حریف بلژیکی به خاطر از کار افتادن اسکوربرد، بازی در گیم سوم با وقفه 8 - 7 دقیقه ای روبرو شد. این اتفاق در چند ملاقات دیگر هم رخ داد. داوری که در بازی نوشاد برای رسیدگی به شرایط اسکوربرد اقدام کرد به قدری پیر بود که به سختی راه می رفت

مسابقات در سطح دنیای نبود

وی ادامه داد: در این رقابت ها فاصله تماشاگر با میزهای مسابقات خیلی زیاد بود. اصلا موقعیت 6 - 5 میز به گونه ای بود که تماشاگر به آن دسترسی نداشت. تعدادزیادی از بازی ها با تاخیر شروع شد برای نمونه بازی دوم امیرحسین هدایی تاخیر 50 -40 دقیقه ای داشت.اسکور بردهای مسابقات به دفعات از کار افتادو در کل مسابقات در سطح دنیای نبود.

نمی توانیم به خاطر نبود نوشاد و نیما اردوها را تعطیل کنیم

یکی از نقدها وارد به تیم ملی برگزاری اردو بدون حضور بازیکنان اعزامی به آمریکا بود. خود شما هم به ناهماهنگی برادران عالمیان در دوبل به خاطر عدم تمرین کنار هم اشاره نمودید. برنامه ریزی برای آینده چیست. در کل فدراسیون و تیم ملی باید با بازیکنان هماهنگ باشد یا بازیکنان با شما؟

وی در پاسخ به این پرسش گفت: بازیکنانی مانند نوشاد و نیما عالمیان درگیر مسابقات باشگاهی هستند و منبع درآمدشان هم از این رقابت هاست. نمی توانیم آنها را از این فعالیت منع کنیم. از طرفی فدراسیون هم نمی تواند دست روی دست بگذارد تا ببینید نوشاد و نیما چه زمانی آزاد هستند و آن موقع اردو تشکیل دهد. این دو بازیکن 6 ماه درگیر مسابقات باشگاهی هستند و اصلا ایران نیستند.

بازیکنان خود را با تیم ملی هماهنگ نمایند

جمیل لطف الله نسبی تاکید نمود: برنامه ریزی ما بر مبنای حضور نوشاد و نیما نیست که هر زمان نتوانستند در ایران باشند، ما هم اردو را تعطیل کنیم. آنها باید خود را با تیم ملی هماهنگ نمایند. همین هفته آینده دور ششم اردو را شروع می کنیم. نمی توانیم چون آنها نیستند، اردوها را تعطیل کنیم.اگر بازیکنان تیم ملی حضور داشته باشندکه بسیار عالیست و خشنود می شویم.

تیم ملی احتیاج به پوست اندازی دارد

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بعلاوه به یک مسئله اشاره نمود و اینکه این تیم احتیاج به پوست اندازی دارد. وی در شرح تکمیلی این موضوع گفت: منظورم این نیست که قصد تغییر ترکیب را داریم اما این مسئله باید خیلی زیاد موردتوجه باشد که تیم ملی جای بازیکنان با انگیزه، مرتب و منظم است و کسانی که خواستار حضور در اردوهای تیم ملی هستندباید به گونه ای عمل نمایند که منابع اقتصادی هدر نرود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نوشاد در جایگاه خودش نیست، بازیکنان با تیم ملی هماهنگ باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشاد در جایگاه خودش نیست، بازیکنان با تیم ملی هماهنگ باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید