نخستین گشت زنی پلیس نظامی روسیه در شهر منبج

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، طبق اطلاعات مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، ارتش سوریه و نظامیان روسیه اقدامات لازم برای جلوگیری از درگیری های مسلحانه و تامین امنیت مردم در مناطقی که تحت کنترل نیروهای دولتی بازگشته اند را انجام داده اند.

نخستین گشت زنی پلیس نظامی روسیه در شهر منبج

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی 90 به نقل از خبرگزاری تاس، سرلشکر آلکسی باکین رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه خاطرنشان کرد که دولت سوریه و نیروهای نظامی روسیه تدابیر لازم را اتخاذ نموده اند تا از بروز درگیری های نظامی در مناطقی در شمال شرق سوریه که تحت کنترل نیروهای دولتی بازگشته اند، ممانعت نمایند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از مردم ساکن مناطقی که پیش از این تحت کنترل نظامیان آمریکایی و متحدان آنها در ائتلاف بین المللی بودند، می خواهیم تا از هرگونه اقدامات تهاجمی علیه نیروهای مسلح کشورهای غربی یا متحدان آنها خودداری نمایند. دولت سوریه با یاری نیروهای نظامی روسی، تمامی اقدامات لازم برای تامین امنیت منطقه برای خروج نیروهای نظامی خارجی، جلوگیری از درگیری نظامی بین نژادی یا دیگر مناقشات مسلحانه در مناطقی که تحت کنترل نیروهای دولتی بازگشته و به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی و تامین امنیت مردم منطقه را انجام داده است.

این مقام نظامی یادآور شد که در مناطق شرق رود فرات در شهر رقه و بعضی مناطق مسکونی در استان دیرالزور، تظاهرات مردم محلی علیه اشغال خارجی و حمایت از برقراری اتحاد مجدد با دولت قانونی سوریه انجام شده است.

سرلشکر باکین اضافه نمود، ادامه خروج واحدهای نیروهای آمریکایی از مناطق شمال شرق سوریه ادامه دارد و نیروهای دولتی سوریه در حال افزایش کنترل خود بر این مناطق هستند.

نخستین گشت زنی نیروهای پلیس نظامی روسیه در شهر منبج سوریه

صفر صفروف یکی از فرماندهان پلیس نظامی روسیه در سوریه نیز امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد که نیروهای پلیس نظامی روسیه برای نخستین بار گشت زنی در شهر منبج در شرق استان حلب را شروع کردند. این نظامی روس گفت: این برای نخستین بار است که واحدهای گشت زنی نیروهای پلیس نظامی روسیه با زره پوش های خود وارد این شهر شده اند. نمودها و ترک ها، هیچیک آسیبی به نیروهای روسی نرسانده و در واقع به خاطر حضور نیروهای پلیس نظامی روسیه درگیری ها در این شهر بطور کامل متوقف شده است.

به گفته وی، این در حالی است که یک هفته قبل آنها، به خاطر بالا بودن پرچم آمریکا، نمی توانستند به این شهر وارد شوند. ولی اکنون نظامیان آمریکایی دو پایگاه نظامی خود در این منطقه را ترک نموده اند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته مورد تایید قرار داد که ارتش سوریه کنترل کامل بر شهر منبج و مناطق مسکونی نزدیک به آن را در دست گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نخستین گشت زنی پلیس نظامی روسیه در شهر منبج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گشت زنی پلیس نظامی روسیه در شهر منبج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید