عوارض فاجعه بار خوردن بیش از حد پرتقال و مرکبات!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، محققان دانشگاه ایندیانا گفته اند افرادی که بیش از حد مرکبات مصرف می نمایند در مقایسه با دیگران بیشتر دچار سرطان پوست می شوند.

عوارض فاجعه بار خوردن بیش از حد پرتقال و مرکبات!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که ویژگی های نوری و سرطان زایی ماده پسورالن که در مرکبات یافت می گردد، می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست، به ویژه در افراد با پوست روشن را افزایش دهد.

دکتر اندرو آر. مارلی، نویسنده اصلی تحقیق می گوید: پسورالن با خاصیت حساسیت به نور و سرطان زایی شناخته شده است که در محصولات مرکبات به وفور یافت می گردد. این واقعیت باعث تحریک مطالعاتی شده است که آیا مصرف زیاد مرکبات با خطر ایجاد سرطان پوست به علت کارسینومای حساسیت به نور ارتباط دارد یا خیر؟

وی اضافه نمود: این تحقیق نشان دهنده افزایش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان پوست در ارتباط با افزایش مصرف مرکبات است. این یافته ها می تواند رهنمود هایی برای قرار دریافت در معرض آفتاب و نحوه درمان مشاوره با بیمارانی باشد که از قبل در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند.

این تحقیق نشان داده کسانی که بیش از یک وعده پرتقال در روز مصرف می نمایند در مقایسه با افرادی که آن را مصرف نمی نمایند 79 ٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند و کسانی که بیش از یک وعده آب پرتقال می نوشند 54 ٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند.

عوارض فاجعه بار خوردن بیش از حد پرتقال و مرکبات!

اولگ سربریانسکی، پزشک اصلی کلینیک پزشکی تخصصی روسیه، در خصوص این موضع اظهار نظر و توضیح داد: این تنها یک فرض به جای مانده است، زیرا هنوز به طور دقیق مطالعه نشده است. چنین نظراتی مرتباً اظهار می شوند، اما باید فقط به واقعیت های اثبات شده اعتقاد داشته باشید.

سربریانسکی تاکید نمود که عامل واقعی در بروز سرطان پوست اشعه ماورا بنفش است. اگر تومور هایی در بدن پیدا کردید، باید فوراً با یک پزشک مشورت کنید.

منبع: وبلاگ ورزشی 90

منبع: جام جم آنلاین

به "عوارض فاجعه بار خوردن بیش از حد پرتقال و مرکبات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض فاجعه بار خوردن بیش از حد پرتقال و مرکبات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید