میدان پیروزی سن پترزبورگ؛ یادبودی از جنگ کبیر میهنی شوروی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، میدان پیروزی که به خاطر پیروزی در جنگ کبیر میهنی اتحاد جماهیر شوروی به این نام نام گذاری شده است، در بخش جنوبی شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است و از جاهای دیدنی آن به شمار می رود.

میدان پیروزی سن پترزبورگ؛ یادبودی از جنگ کبیر میهنی شوروی

میدان پیروزی سن پترزبورگ در بخش جنوبی شهر نهاده شده است و به همین دلیل به آن دروازه ورود به شهر نیز گفته می گردد. بزرگ راه هایی که از کیف و مسکو به سن پترزبورگ منتهی می شوند، در همین نقطه به یکدیگر می رسند. بزرگ راه کیف - سن پترزبورگ، همان جاده اصلی فرودگاه پالکو به سمت مرکز شهر است. پس از پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ کبیر میهنی، این میدان را میدان پیروزی نامیدند. با وبلاگ ورزشی 90 همراه باشید تا با تاریخ پرفرازونشیب این میدان آشنا شوید.

در گذشته این مکان را به عنوان سریدنیایا روگاتکا (Srednyaya Rogatka) یعنی پاسگاه میانه می شناختند؛ چراکه در قرن هجدهم سه پست نگهبانی در این محل فعالیت می کرد و با گذاشتن موانع، جاده را می بست.

تا اواسط قرن بیستم، میدان پیروزی در محدوده مرزهای شهر سن پترزبورگ قرار نداشت. در واقع در سال 1714، این مکان به عنوان کاخ مسافرتی برای خانواده سلطنتی روسیه بود که در جهت سفرشان به سمت جنوب به تزارسکویه سِلو از آن استفاده می کردند. این کاخ چوبی در زمان سلطنت ملکه الیزابت با یک بنای سنگی جایگزین شد که طراحی آن را معمار معروف سبک روکو، فرانچسکو بارتولومئو راسترِلی (Francesco Bartolomeo Rastrelli) برعهده داشت. کاخ یادشده بعدها به عنوان اداره پست و مسافرخانه مورد استفاده نهاده شد تا اینکه در دهه 1850 به کارخانه چاپ و رنگ تغییر کاربری داد.

میدان پیروزی سنت پترزبورگ در طول جنگ جهانی دوم و عملیات محاصره لنینگراد، درست در پشت خط مقدم قرار داشت و محلی برای یگان توپخانه و سایر امور دفاعی بود. دوره دوم تاریخ این منطقه در سال 1945 شروع می گردد، زمانی که به مناسبت خوش آمدگویی به سربازانی که از جنگ برمی گشتند، طاق چوبی پیروزی ساخته شد.

در سال 1971، کاخ راسترلی که دستخوش تغییرات زیادی شده بود، به طور کامل تخریب و کار ساخت یادبود بزرگ مدافعان قهرمان لنینگراد در میدان پیروزی شروع شد که به سمت تپه های پالکو در جنوب شهر ساخته شده است. نیروهای آلمانی از سال 1941 تا زمان شکسته شدن حصر لنینگراد در ژانویه 1944 در همین ارتفاعات استقرار داشتند. در مرکز این بنای یادبود، ستونی هرمی به ارتفاع 48 متر وجود دارد و در مقابل آن دایره ای از سنگ گرانیت نهاده شده که تعدادی مجسمه برنزی را روی خود جای داده است، این مجسمه ها اقشار مختلف جامعه را نشان می دهند که در دفاع از شهر دست داشتند. روی دیوارهای این ستون، اسامی 650 قهرمان اتحاد جماهیر شوروی نقش بسته است که در نبرد لنینگراد به خاطر شجاعت شان به این مقام رسیده بودند.

در زیر این سازه ، موزه ای واقع شده است که 900 لوح برنزی حاوی وقایع شهر سن پترزبورگ در زمان حصر را به نمایش گذاشته است. بازدیدنمایندگان در این موزه می توانند نقشه استراتژی های دفاعی شهر و یک تابوت سنگی را مشاهده نمایند که آثاری شخصی نظیر تکه ای نان از دوران محاصره، چراغ نفتی، پوکه فشنگ، یک کارت کمسومول (نام یک نهاد سیاسی جوانان در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود) که گلوله ای از آن رد شده است، در آن نگهداری می گردد. افتتاح این موزه در نهم ماه مه 1975 مصادف با سی امین سالگرد روز پیروزی در نبرد کبیر میهنی انجام شد.

دو برج 22 طبقه ای در بخش های شمالی میدان پیروزی در سال های 1973 تا 1975 ساخته شد تا تقارن دایره ای این میدان حفظ گردد. علاوه بر این، هتل Park Inn Pulkovskaya و مؤسسه الکترواستاندارد نیز با سازه هایی تقریباً مشابه، دو پروژه نسبتاً مدرن مربوط به فنلاند و شوروی بودند که به ترتیب در سال های 1981 و 1983 در غرب و شرق میدان ساخته شدند و از سبک بسیار مدرن تری برخوردار بودند. امروزه میدان پیروزی با آغوش باز پذیرای گردشگران سن پترزبورگ است و در عینِ حال ماجرای غم انگیزی که تاریخ اخیر شهر را شکل داده اند، برای آن ها بازگو می نماید.

اگر به سن پترزبورگ سفر می کنید، وبلاگ ورزشی 90 لیست کاملی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید و یا حتی می توانید با تهیه تور روسیه به راحتی به این مقصد بی نظیر سفر کنید.

منبع: کجارو / saint-petersburg.com

به "میدان پیروزی سن پترزبورگ؛ یادبودی از جنگ کبیر میهنی شوروی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان پیروزی سن پترزبورگ؛ یادبودی از جنگ کبیر میهنی شوروی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید