مسائل شهرستان پیشوا به روایت فرماندار

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، فرماندار شهرستان پیشوا گفت: نبود تخت بیمارستان در پیشوا یکی از مهمترین مسائل پیشوا است.

مسائل شهرستان پیشوا به روایت فرماندار

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، حسین عباسی شامگاه سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه جنوب شرق استان تهران که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار گردید، بیان نمود: امیدواریم سفر معاون رئیس جمهور مقدمه سفر رئیس جمهور و هیئت وزیران به جنوب شرق استان تهران برای ایجاد یک جهش در توسعه مالی و عمرانی منطقه باشد.

وی اضافه نمود: یکی از ویژگی های شاخص شهرستان پیشوا مردم اغلب بومی و جوان با علقه قوی به انقلاب و نظام اسلامی با سابقه پیشتازی در شکل گیری انقلاب و قیام 15 خرداد 1342 است.

فرماندار شهرستان پیشوا وجود مجموعه های دانشگاهی و حوزوی را از نقاط قوت شهرستان پیشوا دانست و گفت: پیشوا ظرفیت بسیار عظیم در حوزه کشاورزی و دامپروری و صندلی برتر و قوی در سطح کشور و استان با بیش از 14 هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی دارد.

وی توضیح داد: شهرک صنعتی پیشوا با مساحت 1400 هکتار با زیرساخت های تأمین شده در بخش آب و برق یکی دیگر از ظرفیت های عظیم شهرستان است که پویایی آن مستلزم برطرف بعضی موانع است.

عباسی فقدان بیمارستان را یکی از ضعف های مهم پیشوا دانست و گفت: برطرف مشکل راه های مواصلاتی شهرستان از جمله تسریع در اجرای طرح احداث جاده آنتنی دسترسی پیشوا به اتوبان قم-گرمسار (حرم تا حرم) و تغییر کد و ردیف طرح از استانی به ملی در دستور کار مجموعه شهرستان واقع شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به عدم تأمین حقابه و در نظر دریافت سهمیه آب شرب از سد ماملو، تسریع و اقدام عاجل در تامین اعتبار و اجرای خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و مخازن از سد ماملو به شهر پیشوا به دلیل بحران های آبی اخیر بسیار لازم است.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا گفت: خطوط و شبکه های فرسوده آبرسانی شهر و روستاها احتیاجمند اصلاح و بازسازی و طرح فاضلاب شهری نیز دارای اولویت اجرا و تکمیل است.

وی توضیح داد: به منظور توسعه شهرستان های جنوب شرق استان تهران، طرح متروی تهران به قرچک-ورامین و پیشوا با توجه به تفاوت های فاحش و آشکار مالی-توسعه ای آن با قطار حومه ای باید مجددا احیا گردد.

عباسی اضافه نمود: به منظور جبران کمبود فضاهای آموزشی و ورزشی با توجه به سند توسعه شهرستان و همچنین جدیدالتاسیس بودن شهرستان و ضرورت برطرف آثار محرومیت، فرهنگسرای بزرگ پیشوا باید هرچه سریعتر عملیاتی گردد.

وی بیان نمود: با توجه به ظرفیت های منطقه برای برون رفت از شرایط مالی موجود کشور و کاهش اتکا به صنعت نفت، به تقویت عرصه و حوزه کشاورزی بخصوص توسعه گلخانه ای توجه ویژه و اقدامات مشوقانه بیشتری برای کشاورزان زحمتکش انجام گردد که آمادگی ارائه طرح به ویژه در زمینه راه اندازی توریسم کشاورزی را در پیشوا داریم.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: به جای نگاه واردات گوشت و دام، با ارائه تسهیلات مناسب، دامپروران منطقه تقویت و فعال تر شوند و دست حمایتی دولت در تضمین خرید دام و محصولات آنها پشتیبان باشد که در این صورت تمام احتیاجمندی های استان در مورد گوشت قرمز و لبنیات تامین می گردد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت مناسب منطقه و شهرستان که دولت محترم طرح احداث پارک لجستیک کشاورزی در پیشوا و 15 نقطه کشور را مصوب کرده، اجرایی گردد.

عباسی اضافه نمود: برای توسعه و عمران متوازن شهرستان و اتصال حلقه صنعت به کشاورزی و رونق مالی و اشتغالزایی احتیاج به استقرار صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی و حمایت بیشتر از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسائل شهرستان پیشوا به روایت فرماندار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل شهرستان پیشوا به روایت فرماندار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید