مراسم روز استقلال آمریکا؛ از اعتراض تا سخنرانی ترامپ پشت شیشه ضدگلوله

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مراسم روز استقلال آمریکا همچون دیگر تجمعات اخیر در این کشور شاهد تضاد معترضان و حامیان ترامپ بود. در این روز برخی از معترضان نیز مقابل کاخ سفید اقدام به آتش زدن پرچم آمریکا کردند.

مراسم روز استقلال آمریکا؛ از اعتراض تا سخنرانی ترامپ پشت شیشه ضدگلوله

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی 90، هزاران نفر از مردم، اعم از موافق تا مخالف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه 4 جولای در مرکز شهر واشنگتن جمع شدند تا شاهد سالروز استقلال این کشور باشند.

به گزارش رسانه ها، در ابتدای مراسم و به خاطر بارش باران تردید هایی درباره میزان مشارکت مردم در این مراسم وجود داشت.

آتش زدن پرچم آمریکا

پلیس مخفی آمریکا گفت که دو نفر را در رابطه با آتش زدن پرچم این کشور در روز استقلال این کشور دستگیر کرده است.

رسانه های آمریکایی نیز تصاویری از این لحظه مقابل کاخ سفید منتشر کرده اند که البته کیفیت برخی از این تصاویر چندان مطلوب نبود.

قدرتنمایی نظامی و اعتراضات

این مراسم که عصر پنجشنبه به وقت آمریکا (بامداد جمعه) انجام شد، علاوه بر اعتراضات شاهد قدرت نمایی نظامی بود به طوری که خودروهای زرهی در خارج از محوطه یادبود آبراهام لینکلن قرار داده شده بودند و همچنین هواپیماهای نظامی آمریکا بر فراز محل مراسم پرواز می کردند.

این مراسم، پیش از آغاز هم با تمجیدها و همچنین محکومیت ها روبرو شده بود. در حالی که برخی از تماشاچیان این مراسم از دیدن ابزار نظامی به وجد آمده بودند کسانی هم بودند که از ترامپ به خاطر سوء استفاده از این مراسم به نفع خود که قرار بود یک روز جشن سالیانه باشد، انتقاد کردند.

همچون دیگر گردهمایی هایی که بعد از ریاست جمهوری ترامپ برگزار می شود، این مراسم نیز شاهد پرواز بالنی بود که ترامپ را به یک کودک تشبیه می کند.

هزینه بالای مراسم

به گزارش سایت بیزنس اینسایدر، عده زیادی از معترضان از میزان هزینه بالای این مراسم شکایت داشتند اما دولت ترامپ از اعلام این که این مراسم برای مالیات دهندگان آمریکا چه میزان هزینه داشته است، طفره رفته است.

با این حال، بخش خدمات پارک ملی آمریکا که یک نهاد فدرال در این کشور به شمار می رود گفت که مراسم 2.5 میلیون دلار هزینه داشته است.

به گزارش این سایت خبری، این پول می توانست صرف بهبود فضای سبز و پارک ها در سراسر آمریکا شود.

جداسازی محوطه

در حالی که پیش از آن اعلام شده بود که همگان می تواند بدون محدودیتی در آن شرکت کنند اما محوطه بنای یادبود لینکلن به وسیله حصارهایی بخش بندی شده بود و کسانی که در بخش وی آی پی حاضر بودند برای شرکت در مراسم سخنرانی ترامپ بلیط تهیه کرده بودند.

معاونان ترامپ نیز ابتدا از این که بلیط ها فروش نرفته و وجود صندلی های خالی نگران بودند اما یک روز پیش از مراسم تلاش کردند که همه بلیط ها را بفروشند.

سخنرانی ترامپ از پشت شیشه ضدگلوله

ترامپ ساعت شش و نیم عصر به وقت محلی سخنرانی خود را آغاز کرد تا اولین رئیس جمهوری باشد که بعد از هفتاد سال در مراسم روز استقلال صحبت می کند.

وی از پشت شیشه ضدگلوله ای که قطرات باران سطح آن را تار کرده بود، با مردم صحبت می کرد. ترامپ سعی کرد در این سخنرانی از میهن پرستی خود و توان و تاریخچه نظامی آمریکا صحبت کند.

در همین حال هواپیماهای نیروی هوایی، دریایی و نیروی زمینی و تفنگداران آمریکایی نیز به نمایش پرداختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مراسم روز استقلال آمریکا؛ از اعتراض تا سخنرانی ترامپ پشت شیشه ضدگلوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم روز استقلال آمریکا؛ از اعتراض تا سخنرانی ترامپ پشت شیشه ضدگلوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید