لوور کوچک در ایران رکورد شکست

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، طبق اعلام مدیرکل موزه ملی ایران آمار بازدیدکنندگان موزم ملی ایران تا روز پنجم فروردین از مرز 44 هزار نفر عبور کرد.

لوور کوچک در ایران رکورد شکست

جبرئیل نوکنده، مدیرکل موزه ملی ایران، در رابطه با افزایش شمار بازدیدکنندگان این موزه چنین گفت:

سال گذشته از بازه زمانی 25 اسفند ماه 95 تا 15 فروردین ماه سال 96 حدود 38 هزار تن از موزه ملی تماشا کردند، این درحالی است که از 25 اسفندماه سال 96 تا سرانجام روز پنجم فرودین ماه بیش از 44 هزار تن از این موزه بازدید نموده اند.

وی با بیان اینکه این آمار بدون احتساب برنامه شبی با موزه، که ششم فرودین ماه رایگان برگزار می گردد، پیش بینی کرد تا آمار بازدیدکنندگان این موزه در نوروز 96 همچنان فرایند صعودی را طی کند و رکوردشکن گردد.

مدیرکل موزه ملی ایران، این رشد را ناشی از تغییر فرهنگ مردم، قرار گرفتن بازدید از موزه ها در سبد برنامه های تفریحی و فرهنگی خانواده ایرانی، حمایت اسپانسرها که شرایط را برای بازدید مقرون به صرفه تر و رایگان از این موزه فراهم نموده اند و بعلاوه، برپایی موزه لوور در تهران دانست و اضافه نمود:

طبیعتا برپایی نمایشگاه های در حاشیه موزه ملی از جمله لوور و آثار زرین در جذب این جمعیت تاثیرگذار بوده است.

موزه ملی ایران که محل نگهداری آثار دوران پیش از تاریخ، ایران باستان و دوران اسلامی است، از دوشنبه 14 اسفندماه 1396 میزبان آثاری از موزه لوور فرانسه و هفت اثر زرین شامل صورتک قوچ تپه حصار، جام کلاردشت، پلاک زیویه، جام مارلیک، حلقه قدرت ارجان، دستبند زرین مرصع جوبجی استان خوزستان و تکوک همدان است.

علاوه بر این، 56 اثر لوور به همراه عکس هایی از عباس کیا رستمی از فضای این موزه در بخش دوران اسلامی موزه ملی و هفت اثر زرین در طبقه همکف موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "لوور کوچک در ایران رکورد شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوور کوچک در ایران رکورد شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید