قبل از کندن مو های سفیدتان، این مطلب را بخوانید!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، اگر شما هم مانند بسیاری افراد عادت دارید به محض تماشا موی سفید آن را از سرتان بکنید، ممکن است بخواهید بدانید که آیا این کار ضرری دارد یا نه. پس بدانید که …

قبل از کندن مو های سفیدتان، این مطلب را بخوانید!

مطمئن نیستید که باید این موهای سفید را جدا کنید یا نه؟

کندن موهای سفید، به خصوص چند دانه اول، می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. اما به راستی چنین کاری به نفع ماست؟

حتما شما هم اطلاعات ضد و نقیضی راجع به این مسئله شنیده اید، که این کار باعث دو برابر شدن تعداد این موها می گردد و یا برعکس باعث می گردد دیگر موی سفیدی در نیاید. اما کدام نظر درست است؟

دفعه دیگری که خواستید موی سفیدی را از سرتان بکنید، این را به خاطر بسپارید!

مویی که کمنده اید معمولا دوباره رشد می نماید و ممکن است باز هم به همان رنگ سفید رشد کند. موهای سفید نسبت به موهای عادی رنگدانه دار، زبر تر و ضخیم تر هستند. و وقتی آنها را کندید، مجددا به همان زبری رشد می نمایند و دوباره ظاهر می شوند.

البته گاهی ممکن است با کندن مو، ریشه آن هم از سر در بیاید در این صورت دیگری مویی در این محل در نخواهد آمد. پس ممکن است از شر موی سفید خلاص شده باشید اما کم کم سرتان را خالی می کنید! پس قبل از بیرون کشیدن این موهای مزاحم خوب فکر کنید.

متخصصان پوست و مو می گویند تماشا چند تار موی سفید در میان موهای سیاه امری طبیعی است. اگر مویی را از پوست سرتان بیرون کشیدید و مشاهده کردید که انتهای آن قرمز است، احتمالا آن را از میان بافت خونی بیرون کشیده اید و احتمال رشد مجدد آن خیلی کم است! پس مراقب باشید.

بعلاوه کندن مو منجر به رشد دوباره آن اما به صورت درونی می گردد. یعنی مویی که کنده ایم دوباره آغاز به رشد می نماید، اما این بار درون پوست، و همین باعث بروز عفونت و زخم می گردد.

اگر موهای سفیدم را بکنم، در همان جا موهای سفید بیشتری رشد خواهند کرد؟

خیر این اتفاق نمی افتد که اگر می افتاد، وقتی ابروهای مان را بر می داشتیم، چه بر سر ابرو هایمان می آمد! هر چند که بهتر است آنها را به حال خود بگذاریم. البته این روزها درمان های زیادی برای این مشکل پیدا شده ولی کنار آمدن با آنها هم یکی از این درمان ها است.

پس اگر از دست این موهای سفید سمج خسته شده اید به آرایشگر خود مراجعه کنید و چاره ای بیاندیشید و یا اگر نمی خواهید خیلی خرج کنید و درمانی ساده تر می خواهید، شامپو رنگ های هم رنگ موی خود را تهیه کنید. امروزه این شامپو ها در انواع رنگ ها و برندهای گوناگون قابل یافت هستند. کافی است در هر بار استحمام یا چند حمام در میان مقداری از آنها را به موهای خود بزنید. البته مراقب باشید چون مصرف زیاد این شامپوها، برای سلامت مو مضر است و مو را شنماینده و تخریب می نماید. پس بهتر است تنها هنگام مهمانی ها و جشن ها از آنها بهره ببرید.

کشیدن سیگار، نور خورشید و محصولات مختص مویی که پایه مومی دارند، به موهای سفید رنگی مانند زرد کم رنگ می دهند، پس از آنها پرهیز کنید.

درمانی دیگر برای پوشاندن موهای سفید و جلوگیری از جلب توجه آنها رنگ و یا هایلایت مو است. پس بار دیگری که تصمیم به رنگ کردن موهای تان گرفتید سعی کنید چند شاخه هایلایت روشن هم در میان آنها دربیاورید تا موهای سفیدتان هم در این هایلایت گم شوند و معلوم نباشند. به این ترتیب تا مدتی طولانی از بابت نمایان شدن آنها نگرانی ندارید و با معلوم نبودن شان وسوسه کندن آنها هم از سرتان می افتد.

منبع: فوت و فن

به "قبل از کندن مو های سفیدتان، این مطلب را بخوانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از کندن مو های سفیدتان، این مطلب را بخوانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید