شارژ موبایل در 9 دقیقه ممکن شد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از اسپوتنیک، با عرضه موبایل هایی بزرگ تر و وزن بیشتر، باتری دستگاه ها نیز باید بزرگتر گردد. پیش بینی می گردد این فناوری به شرکت ها یاری کند موبایل هایی کوچک تر با قطر کمتر بسازند.

شارژ موبایل در 9 دقیقه ممکن شد

فناوری مذکور که امکان شارژ سریع دستگاه بدون آسیب به باتری را فراهم می نماید در کنگره دنیای موبایل در بارسلونا رونمایی شده است.

این شارژر به وسیله شرکت چینی اوپو (بزرگترین فراوری نماینده موبایل هوشمند در دنیا) و با همکاری وان پلاس و ویوو ساخته شده است.

اوپو در حقیقت از فناوری Super Vooc رونمایی نموده که با استفاده از 240 وات برق شارژ یک باتری 4500 میلی آمپری را ظرف 9 دقیقه از یک به 100 درصد می رساند. سرعت شارژ دستگاه با نسخه 150 واتی فناوری 15 دقیقه است.

شارژ سریع و عمر طولانی باتری یکی از نکات مهمی است که در فروش دستگاه های موبایل تاثیر دارد. به همین دلیل شرکت های بزرگی مانند اپل و یک شرکت کره ای مشغول تقلید از این نوآوری و توسعه شارژرهای بی سیم هستند.

این دستاورد فناوری به خصوص در طراحی آیفون تاثیرگذار است زیرا به علت افزایش میزان باتری، وزن دستگاه های آیفون طی گذر زمان بیشتر شده است.

از آنجا که برق زیاد سبب می گردد باتری ها بیش از میزان داغ شوند و دستگاه آسیب ببیند، بیشتر موبایل ها از جمله آیفون 10تا 30 وات برق دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شارژ موبایل در 9 دقیقه ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژ موبایل در 9 دقیقه ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید