خواص و فواید شیر الاغ!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، فواید شیر الاغ شامل یاری به درمان استفراغ خونی، دفع سموم از بدن، برطرف مسائل خواب، حفظ جوانی، سلامت و زیبایی پوست، سلامت قلب و ... است.

خواص و فواید شیر الاغ!

شیر الاغ مدتهاست که به عنوان یک ماده غذایی مفید و پرخاصیت در جوامع مختلف مصرف داشته و یکی از گرانترین انواع شیر در بعضی از کشورهای اروپایی محسوب میگردد. در طب سنتی عقیده بر آن است که شیر الاغ، چنانچه از الاغی که کره اش ماده است، تهیه شده باشد خواص درمانی زیادی دارد .این شیر از نظر ترکیبات موجود در آن بسیار شبیه به شیر انسان است و از فواید آن می توان به درمان استفراغ خونی، دفع سموم از بدن، برطرف مسائل خواب، درمان سرفه های ناشی از گرمی زیاد، یاری به کاهش وزن و سلامت قلب اشاره نمود. همچنین محققان به تازگی دریافتهاند که استفاده از شیر الاغ برای زیبایی وجوانی پوستخاصیت فوق العاده ای دارد و به همین دلیل استفاده از آن را برای پاکسازی پوست و جوانی پوست توصیه مینمایند. برای آشنایی بیشتر با فواید شیر الاغ با وبلاگ ورزشی 90 همراه شوید.

فواید شیر الاغ (طبیعت و خواص درمانی)

شیر الاغ یکی از سردمزاج ترین شیرها در طبیعت است . بعضی از مهمترین خواص شیر الاغ برای درمان بیماری ها به طور خلاصه عبارتند از:

  • مصرف شیر الاغ به برطرف مسائل خواب یاری میکند. به این منظور، یک تا دو قطره از شیر الاغ را پیش از خواب در بینی بچکانید، موجب خوابی آرام و راحت میگردد.
  • چکاندن چند قطره شیر الاغ در افرادی که مبتلا به خون دماغ هستند باعث بند آمدن خونریزی میگردد.
  • از مهمترین فواید شیر الاغ برای بدن یاری به سلامتی قلب است. شیر الاغ دارای مقدار فرااونی امگا 3 و کلیسم است و میتواند برای بیماران قلبی بسیار مفید باشد و در طول روز از نظر تامین انرژی به فرد یاری فراوانی کند . همچنین چربی شیر الاغ نسبت به سایر شیرها پایین تر بوده و از این رو مصرف آن برای بیمارن قلبی و دارای چربی خون بالا مفید است.
  • از دیگر فواید شیر الاغ در طب سنتی استفاده از آن برای مداوای بعضی از انواع اسهال خونی است.
  • استفاده از شیر الاغ برای برطرف مسمومیت بسیار مفید بوده، افرادی که دچار انواع مسمومیت به ویژه مسمویت دارویی شده اند توصیه میگردد از شیر تازه و استرلیزه الاغ به جای سایر انواع شیر استفاده نمایند.
  • شیر الاغ، یکی از داروهای خوب آیورودیک برای نوزدانی است که از آسم ، گلو درد و سل رنج می برند.
  • اطبا سنتی به افرادی که خون استفراغ می نموده اند مقداری شیر تازه دوشیده الاغ را با مخلوطی از پودر کهربا و پودر کتیرای گون میخورانیده اند که سبب قطع خون می شده است.
  • استفاده از شیر الاغ برای افرادی که دچار سوزش چشم در اثر برق زدگی شده اند مفید است. به این منظور چند قطره شیر الاغ را در چشم بچکانید که باعث برطرف سوزش چشم میگردد.
  • از دیگر فواید شیر الاغ استفاده از آن برای زیبایی و شفافیت پوست است.
  • استفاده از شیر الاغ به کاهش وزن یاری میکند.
  • مصرف شیر الاغ برای درمان بعضی از انواع تنگی نفس مفید است.
  • به طور کلی تحقیقات جدید محققان نشان داده، وجود باکتری های پروبیوتیک مفید در این شیر نشان می دهد که شیر این حیوان و فراوردههای جانبی تهیه شده از آن نظیر بستی و پنیر الاغ، می توانـد جایگزین مناسبی برای تغذیه بچه ها حساس به پروتئین های شیر گاو باشد .همچنین مصرف روزانه شیر الاغ به دلیل داشتن مواد و ویتامینهای مورد احتیاج باعث افزایش انرژی و نشاط مصرف نماینده میگردد.

ارزش غذایی شیر الاغ

شیر الاغ از نظر مواد و ارزش غذایی نسب به سایر انواع شیر شباهت زیادی به شیر انسان داشته، از نظر پروتئین و چربی ضعیف است ولی غنی از مواد معدنی و ویتامین است. جالب است بدانید در مقایسه با شیر انسان مقدار ویتامین سی شیر الاغ 60 برابر بیشتر است و میتوان از آن برای تغذیه بچه های که مادرشان را از دست داده اند استفاده نمود، چون میزان کالری آن با شیر مادر یکی است .

مضرات شیر الاغ (موارد احتیاطی و منع مصرف)

در کنار تمامی فواید شیر الاغ وخواصی که برای این شیر ذکر شده است،بعضی از مضرات نیز برای این ماده معرفی نموده اند به عنوان مثال به کسانی که سرد مزاج بوده ، زیادهروی در مصرف شیر الاغ توصیه نمی گردد، به ویژه اگر پس از خوردن شیر بخوابد می تواند بسیار مضر باشد .

منابع: سایت جامع پرورش الاغ، طب سنتی، اکسیر

منبع: setare.com

به "خواص و فواید شیر الاغ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص و فواید شیر الاغ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید