خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از نیم میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تهران- خبرنگاران- آخرین آمارهای مربوط به همه گیری کرونا حاکی است که شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا از نیم میلیون نفر فراتر رفت.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از نیم میلیون نفر فراتر رفت

آمارهای منتشر شده در تارنمای Worldometers.info نشان می دهد که شمار افراد مبتلا به کرونا در ایالات متحده آمریکا از بامداد شنبه از 500 هزار تن عبور نموده و اکنون 500 هزار و 879 نفر در این کشور به طور قطعی به این ویروس مبتلا هستند.

براساس این آمار، تا به امروز 18 هزار و 637 براثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند و تنها 27 هزار و 239 نفر بهبود یافته اند.

هم اکنون بیش از 455 هزار مورد فعال ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا ثبت شده که حال نزدیک به 11 هزار نفر از آنان وخیم است.

سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا به قدری شدت یافته که این کشور ظرف دو هفته گذشته شاهد 5 برابر شدن شمار مبتلایان به این ویروس بوده است.

شمار افرادی که در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند نیز در همین مدت 11 برابر شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته و آینده را دو هفته ای خوانده است که در اثر کووید-19 مرگبار خواهد بود. او یکشنبه گذشته گفته که پیش بینی می گردد در این دو هفته مرگ ومیر زیاد باشد.

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا هفته گذشته در گفت وگو با سی ان ان پیش بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان 200 هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

فائوچی گفت: وقتی به مدل ها مراجعه می کنیم یک سناریوی بهترین حالت و یک سناریوی بدترین حالت داریم. به طور کلی، واقعیت جایی در میان این دو است.

او که یکی از اعضای کلیدی ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید است، پیش بینی کرد: با توجه به آنچه که می بینیم، نظر من این است که چیزی بین 100 هزار تا 200 هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست خواهند داد و میلیون ها نفر به این ویروس مبتلا خواهند شد.

فائوچی و دیگر کارشناسان آمریکایی هشدار داده اند که شرایط شیوع کرونا در آمریکا پیش از آنکه رو به بهبودی گذارد، بسیار وخیم خواهد شد و در حال حاضر نیز با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، بیمارستان های سراسر آمریکا به ویژه در نیویورک با کمبود تجهیزات روبرو شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از نیم میلیون نفر فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از نیم میلیون نفر فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید