توتی: عاشق رم هستم اما سمبل آن نیستم

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، کاپیتان حرفه ای تیم فوتبال رم می گوید خودش را نماد پایتخت ایتالیا نمی داند بلکه مانند دیگر ساکنان این شهر یک شهروند رمی است.

توتی: عاشق رم هستم اما سمبل آن نیستم

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، فرانچسکو توتی به زودی تولد 40 سالگی اش را جشن می گیرد تا دوران طولانی حضورش در سری A را که همه آن در باشگاه رم سپری شده است، به یاد ماندنی تر کند.

ستاره شماره 10 رم به سبب حضور طولانی و پررنگش در تاریخ باشگاه رم، نه تنها به عنوان یکی از نمادهای جالوروسی بلکه به عنوان یکی از سمبل های شهر رم شناخته می شود، اما خودش چنین نظری ندارد.

توتی در گفت و گو با سایت SI آمریکا گفت: میان ایتالیایی ها به خصوص رمی ها با شهر رم، رابطه قوی و خاصی وجود دارد. من خودم را یک نماد نمی دانم، چرا که یک شهروند رمی هستم که تا ابد عاشق این شهر می ماند. اگر از رم رفته بودم شاید الان مدال های قهرمانی بیشتری می داشتم و قطعاً در نیمه نهایی ها و فینال های بیشتری از لیگ قهرمانان اروپا حضور می داشتم، اما برای من پوشیدن پیراهن رم برای این همه سال و دانستن اینکه با تمام وجودم برای رم تلاش کرده ام، مایه افتخار و غرور است.

توتی اضافه نمود: من و دانیله دروسی به عنوان بازیکن رم، با تیم ملی ایتالیا قهرمان جام جهانی شدیم و چند جام دیگر هم کسب کردیم. چه کسی می داند شاید جام های دیگری هم در راه باشند. من جام بردن را یک الزام نمی دانم و فکر نمی کنم که برای دروسی هم جام بردن یک دغدغه باشد. به نظر من جام بردن یک مأموریت است که هر دوی ما با اشتیاق و با احساس مسئولیت برای محقق کردن آن تلاش کرده ایم.

توتی اعتراف کرد با همه علاقه ای که به زادگاهش دارد، فرصت های کمی داشته تا در آرامش بتواند از گشت و گذار در پایتخت ایتالیا لذت ببرد.

وی تأکید کرد: من همیشه گفته ام خیلی خوب می شود اگر بتوانم در مرکز شهر گشتی بزنم، بدون اینکه شناخته شوم. آخرین باری که سعی کردم شناخته نشوم در (مرکز خرید) پاندمونیوم بود. به هر حال من هرگز احساس نکردم که این شهر به من بد کرده است. من عاشق خیابان های رم، عاشق موزه هایش و عاشق محله هایش هستم.

منبع: تسنیم

به "توتی: عاشق رم هستم اما سمبل آن نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توتی: عاشق رم هستم اما سمبل آن نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید