تشریح فرایند بازگشت کاخ ثابت پاسال به فهرست آثار ملی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله، تشریح فرایند بازگشت کاخ ثابت پاسال به فهرست آثار ملی صورت گرفت.

تشریح فرایند بازگشت کاخ ثابت پاسال به فهرست آثار ملی

داستان چیست؟

ابراهیم شقاقی، مدیرکل حقوقی وزارت میراث فرهنگی گفت: ساختمان موسوم به کاخ ثابت پاسال در سال 1340 در شمال بلوار آفریقا ساخته شد و 11 هزار و 543 متر مربع مساحت دارد. این خانه پیش از انقلاب گران ترین خانه شهر تهران بود.

وی ادامه داد: این کاخ در سال 96 از سوی کارشناسان میراث فرهنگی به استناد قانون ثبت آثار ملی سال 1352 واجد ارزش فرهنگی هنری شناخته شد و در فهرست آثار ملی کشور به لحاظ ارزش های هنری و معماری که داشت، به ثبت رسید.

مدیرکل امور حقوق و املاک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: پس از ثبت ملی این اثر، مالک به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و در نهایت در سال 98 شعبه 10 دیوان عدالت اداری که شعبه بدوی این پرونده است، رأی به ورود شکایت داد تا اثر از ثبت ملی خارج شود که در نهایت اداره کل امور حقوق و املاک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این رأی درخواست تجدیدنظر کرد و پرونده به شعبه سه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ارجاع داده شد.

شقاقی گفت: با توجه به تلاشهای حقوقی اجرا شده و با همکاری دفتر ثبت آثار وزارتخانه مستندات متقنی در این خصوص ارائه شد. همچنین نماینده دفتر حقوقی و نماینده دفتر ثبت آثار به شکل حضوری در چندین جلسه شعبه سه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری حاضر شدند و توضیحات مؤثر خود را در رابطه با این اثر ثبتی ارائه کردند.

وی بیان نمود: در نهایت رأی قطعی شعبه سه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال دادنامه بدوی صادر شد و خانه در ثبت ملی باقی ماند.

منبع: همگردی

به "تشریح فرایند بازگشت کاخ ثابت پاسال به فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح فرایند بازگشت کاخ ثابت پاسال به فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید