تخت روانچی در نشست مجازی شورای امنیت آمریکا را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر لزوم تقویت چندجانبه گرایی تاکید نمود و گفت آمریکا با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و تهدید دیگر کشورها، حقوق بین الملل را به سخره گرفته است.

تخت روانچی در نشست مجازی شورای امنیت آمریکا را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ورزشی 90، مجید تخت روانچی عصر آدینه در نشست مجازی و غیر رسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد خاتمه جنگ دنیای دوم در اروپا برگزار گردید، افزود: چندجانبه گرائی با چالش های متعددی روبرو شده و لازمه رفع شدن آنها، تقویت حاکمیت قانون، همکاری بین المللی و تعامل است.

وی با اشاره به درس هایی که باید از تجربه تلخ جنگ دنیای دوم گرفته می شد، ادامه داد: یکی از مثال های زنده استهزای سیستماتیک حقوق بین الملل، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط آمریکا و تهدیدهای بی شرمانه علیه سایر کشورها برای نقض این قطعنامه و یا روبروه با اقدامات تنبیهی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با یادآوری هدف ایجاد سازمان ملل به عنوان مرکزی برای هماهنگی اقدامات کشورها در حل مسائل دنیای، افزود: سیاست ها و اقدامات بعضی کشورها همچون آمریکا که قوانین و مقررات بین المللی را نقض می نماید و سیاست خارجی آن به استفاده از ابزارهای غیرانسانی چون تحریم های یکجانبه معتاد شده است، اعتبار این سازمان و حاکمیت قانون را تضعیف نموده است.

تخت روانچی با انتقاد از رهیافت آمریکا در خروج از سازمان ها و توافق های بین المللی از جمله خروج غیرقانونی آن از برجام و نیز نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توضیح داد اینگونه سیاست ها چندجانبه گرائی را با چالش روبرو نموده و منافع جمعی کشورهای دنیا را در معرض خطر قرار داده است.

وی تاکید نمود: دنیا باید کوشش کند حاکمیت قانون جایگزین سیاست قدرت و همکاری، جایگزین تقابل شود.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "تخت روانچی در نشست مجازی شورای امنیت آمریکا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی در نشست مجازی شورای امنیت آمریکا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید