تحقیق روی 200 اپلیکیشن مرتبط با اینستاگرام

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، گسترش شبکه اجتماعی اینستاگرام در بین مردم برخی مسائل جانبی را در زمینه تهدید امنیت اطلاعات به همراه داشته است. این شبکه هم اکنون یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در ایران است.

تحقیق روی 200 اپلیکیشن مرتبط با اینستاگرام

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای در این باره با اعلام هشدار به کاربران این شبکه از تحقیق بر روی بیش از 200 برنامه (اپلیکیشن) مرتبط با این شبکه اجتماعی اطلاع داد و نتایج آن را اعلام نمود.

این مرکز اعلام نمود برنامه های زیادی با نام های آنفالویاب، لایک بگیر و فالووریاب و عناوین دیگر برای ارائه خدمات جانبی به کاربران ایرانی اینستاگرام در بازار اپلیکیشن های اندرویدی منتشر گردیده است.

پس از تحقیق در این زمینه، 200 برنامه و اپلیکیشن با خدمات مرتبط با این شبکه اجتماعی هم اکنون از بازار اپلیکیشن های اندرویدی (کافه بازار) جمع آوری و مورد تحقیق قرار گرفته است.

از این میان حدود 90 برنامه برای ارائه خدمات احتیاج به ورود به حساب اینستاگرام کاربران داشتند.

همچنین در طول تحقیق تعیین شد نزدیک به 40 اپلیکیشن نام کاربری و پسورد اینستاگرامی کاربران را به روش های مختلف استخراج نموده و به سرور توسعه دهندگان ارسال می کردند.

همچنین بسیاری از اپلیکیشن های دیگر نیز با وجود اینکه به کاربران اطمینان می دادند که به رمز عبور آنها دسترسی ندارند، ولی با استفاده از روش های برنامه های دزد رمز عبور کاربران را استخراج می کردند.

مرکز ماهر تاکید نمود: برای این دسته از اپلیکیشن ها شواهدی از ارسال رمز عبور به سرور خود برنامه مشاهده نشد و به همین دلیل این برنامه ها در لیست برنامه های دزد ذکر نگردیده است. ولی آنالیز این برنامه ها در یک گزارش دیگر انجام گردیده است.

بر مبنای این گزارش: متاسفانه از میان حدود 100 اپلیکیشن آنالیز گردیده، تقریباً نیمی از آنها دزد بودند و اکثر باقیمانده نیز حداقل رمز عبور اینستاگرام کاربر را استخراج می کردند (هرچند شواهدی مبنی بر سرقت کامل یافت نشد).

از این نظر این برنامه ها با خطر بالایی همراه هستند و بهتر است که فروشگاه های اندرویدی پیش از انتشار چنین برنامه هایی که احتیاج به ورود به حساب کاربری اینستاگرام افراد دارند، این موارد را آنالیز نمایند.

مرکز ماهر به کاربرانی که از این اپلیکیشن ها استفاده نموده اند توصیه نموده است که ضمن حذف این برنامه ها، نسبت به تغییر رمز عبور اینستاگرام خود نیز اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحقیق روی 200 اپلیکیشن مرتبط با اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق روی 200 اپلیکیشن مرتبط با اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید