تالاب شادگان تا سرانجام بحران کرونا بسته شد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، طبق اعلام فرماندار شادگان به علت شیوع بیماری کرونا در کشور ورود توریست و میهمان نوروزی به شادگان ممنوع است و تالاب بین المللی شادگان نیز تا خاتمه بحران کرونا در کشور روی توریستان و میهمانان نوروزی بسته خواهد بود.

تالاب شادگان تا سرانجام بحران کرونا بسته شد

سعید حاجیان، فرماندار شادگان، در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با بیماری کرونا دانشکده علوم پزشکی آبادان از اعمال پایش ویژه در ورودی های این شهرستان به منظور کنترل و مقابله با بیماری کرونا اطلاع داد و گفت:

تالاب بین المللی شادگان روی توریستان بسته شد.

فرماندار شادگان در رابطه با ممنوعیت سفر مهمانان نوروزی اضافه کرد:

از امروز نیز با استقرار نیروی انتظامی در ورودی های شهر شادگان از ورود توریست و مسافر به این شهرستان جلوگیری می گردد، بعلاوه هر فردی که قصد ورود به شهرستان شادگان را داشته باشد در ورودی های شهر پایش و در صورت احتیاج به مراقبت به بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان منتقل می گردد.

تالاب شادگان از تالاب های بزرگ ایران به شمار می رود و در جنوب شهر شادگان، استان خوزستان واقع شده است. با حدود 400 هزار هکتار مساحت، سالانه 900 میلیون متر مکعب آب از رودخانه جراحی به این تالاب وارد می گردد. گونه های زیستی ساکن در منطقه شامل 152 گونه ی پرنده و 40 گونه پستاندار است که مهم ترین آن ها دلفین بینی بطری نام دارد. این دلفین با حرکات نمایشی و زیبای خود در دهانه خلیج فارس و خور موسی به راحتی قابل مشاهده است. در فصل های بهار و اواخر زمستان، منظره های فوق ا لعاده تالاب توریستان زیادی را به این منطقه می کشاند و از فعالیت های محبوب در آن می توان به قایق رانی اشاره نمود.

منبع: کجارو / ilna.news

به "تالاب شادگان تا سرانجام بحران کرونا بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب شادگان تا سرانجام بحران کرونا بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید