بازدید بیش از دو میلیون نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری استان از 25 اسفند تا 14 فروردین را دو میلیون و 112 هزار و 632 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته 885 هزار نفر بود.

بازدید بیش از دو میلیون نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی

احمد حمزه زاده در گفت وگو با وبلاگ ورزشی 90 ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بازدید از جاذبه های گردشگری استان طی تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 157 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد بازدید از جاذبه های گردشگری استان مربوط به موزه ها و ابنیه های تاریخی است، اضافه کرد: مجموع بازدیدگنندگان از موزه های میراث فرهنگی استان طی این ایام 151 هزار و 649 گردشگر بود که این آمار در سال گذشته 33 هزار و 300 گردشگر بود که البته شرایط کرونایی در این آمار بسیار دخیل بود.

وی، کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در نوروز امسال گفت و یادآور شد: طی این ایام تعداد 32 هزار و 626 گردشگر از این اثر تاریخی ثبت شده جهانی بازدید کردند.

حمزه زاده، موزه آذرباجان و قاجار در تبریز را در رده های بعدی بیشترین تعداد بازدیدکننده دانست و گفت: از موزه آذربایجان 15 هزار و 676 نفر و از موزه قاجار 11 هزار و 887 گردشگر طی روزهای 25 اسفند تا 14 فروردین بازدید کرده اند.

وی ادامه داد: مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی از چهار موزه شهرداری تبریز نیز به تعداد 21 هزار و 486 گردشگر بازدید کرده اند که موزه شهریار نیز در این فهرست قرار گرفته است.

وی گفت: در مجموع تعداد 173 هزار و 135 نفر از موزه های تحت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز بازدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از افزایش حدود 34 درصدی اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان خبر داد و گفت: طی روزهای 25 اسفند تا 14 فروردین ماه، 152 هزار و 235 مسافر در هتل ها و هتل آپارتمان های استان اسکان یافتند که این رقم در سال گذشته معادل 113 هزار و 688 مسافر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازدید بیش از دو میلیون نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید بیش از دو میلیون نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید