افزایش 37 درصدی و مصرف روزانه 480 میلیون لیتر آب در تبریز

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه مصرف آب در تبریز بسیار بالاست، گفت: مردم تبریز روزانه معادل 480 میلیون بطری آب یک لیتری مصرف دارند.

افزایش 37 درصدی و مصرف روزانه 480 میلیون لیتر آب در تبریز

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از فارس، علیرضا ایمانلو اظهار کرد: هر ثانیه 5700 لیتر آب در کلانشهر تبریز مصرف می گردد و آب آشامیدنی تبریز در نقطه سربه سر قرار گرفته است. هر سال با رشد مصرف 3 تا 4 درصدی روبه رو می شدیم که همواره این افزایش را تا 12 درصد پیش بینی می کنیم. اما سال جاری با شیوع کرونا افزایش 37 درصدی مصرف آب داشتیم که این افزایش بیش از اندازه منجر شد تا ظرفیت شبکه جوابگوی این میزان رشد مصرف نبود. میزان افزایش مصرف آب در تابستان سال جاری نیز با رشد 25 درصد روبه رو شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار داشت: شبکه آب مانند برق و گاز نیست که با یک کلید روشن و خاموش گردد. باید جهت و شرایط زیادی را پشت سر گذاشت تا آب را به خانه ها رساند. برای رسیدن آب به یک منطقه مانند ملازینال تبریز باید چند صد پله را بالا رفت. متاسفانه بیشتر آب مصرفی هدررفت است. زیرا می توان دوش نیم ساعته را در 10 دقیقه انجام داد یا با آب آشامیدنی شست وشوی خودرو و فرش را انجام نداد.

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در 63 شهر و یک هزار و 500 روستا برای چهار میلیون نفر جمعیت ارائه خدمات می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش 37 درصدی و مصرف روزانه 480 میلیون لیتر آب در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 37 درصدی و مصرف روزانه 480 میلیون لیتر آب در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید