ارسال 8 هزار سوال به دستگاه های اجرایی، تشکیل گروه تلفیق برای ارائه گزارش کامل از سیلاب

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب ها اظهار کرد:کارگروه تلفیق در این هیات تشکیل شد تا بتواند گزارش کامل و مستند سیلاب های اخیر را ارایه دهد و البته بیش از 8 هزار سوال برای 200 نهاد برای آنالیز ابعاد سیل ارسال شد.

ارسال 8 هزار سوال به دستگاه های اجرایی، تشکیل گروه تلفیق برای ارائه گزارش کامل از سیلاب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ورزشی 90، محمود نیلی احمد آبادی رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب ها در نشست خبری که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: از فردای روز صدور حکم هیات ویژه گزارش ملی سیلاب توسط رئیس جمهور، این هیات جلساتش را تشکیل داده است هدف اصلی هیات استفاده از ظرفیت های کارشناسی در همه ابعاد است و به همین منظور از افراد دارای تخصص در این هیات استفاده شده است.

وی اضافه نمود: بیش از 250 نفر از متخصصین برای حضور در کارگروه ها حکم دریافت کردند و از این تعداد 158 نفر از متخصصین جز اعضای کارگروه اصلی هستند.

نیلی تاکید نمود: 16 کارگروه تعیین شده است و 78 نفر به عنوان همکاران کارگروه مشغول فعالیت هستند که 121 نفر از اعضای هیات علمی و متخصصین غیر از استان تهران هستند.

وی توضیح داد: 76 نفر از اعضای کارگروه ها از خوزستان فارس لرستان و گلستان انتخاب شدند و 45 نفر نیز از سایر استانها هستندهمچنین بعضی از این متخصصین از انجمن های علمی دعوت شدند.

رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلابها ادامه داد:در ابتدای کار با استقبال گسترده از سوی مردم و متخصصین روبرو شدیم که همین امر نشان از ظرفیت علمی بالای کشور دارد این هیات ظرفیت بزرگی را فراهم کرد که چگونه دانش و تخصص میتواند در حل مسایل کشور یاری کند؟

وی اظهار کرد:امیدواریم اقدامات این هیات بتواند نشان دهد که شیوه ها و الگوهای خوبی برای آنالیز و پیش بینی مسایل وجود دارد.

نیلی اضافه نمود:بر اساس آمار حدود یک میلیون و 700 هزار متن، خبر گزارش و فیلم درباره سیل منتشر شده است و همه این اطلاعات در هیات جمع اوری شده و در اختیار کارگروه

ها قرار گرفته است.علاوه بر این هیات 13گزارش از سیل هایی که در کشورهای دیگر به صورت عظیم اتفاق افتاده نظیر انگلستان امریکا ، اتحادیه اروپا، جمع اوری کند.ژ

وی گفت: همچنین از همه نهادها و سازمانها خواستیم تا نمایندگانشان را معرفی نمایند و پس ار آن سوالات توسط هیات تنظیم شد و بیش از 8 هزار سوال برای 200 نهاد ارسال شد.

رئیس دانشگاه تهران توضیح داد:همکاری خوبی از جانب دانشگاه ها وجود داشت و هیات سعی کرد از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کند همچنین دستگاه های اجرایی نیز با ما همکاری مطلوبی داشتند البته احتیاج به زمان داریم تا دستگاهها پاسخ سوالات را در اختیار ما قرار بدهند.

ضمن آنکه کارگروه ها موظف شدند تا از ظرفیت دانشجویان به خصوص دانشجویان دکتری برای این موضوع استفاده نمایند.

وی ادامه داد:برای تدوین انتها نامه ها دنبال این هستیم که کاربردی باشند و اقدامات این هیات میتواند به کاربردی شدن انتها نامه ها یاری کند.

رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب ها اظهار کرد:تدوین گزارش نهایی به دلیل جمعیت زیاد و محدودیت زمانی کارسختی است اما گروه تلفیق تشکیل شد تا بتواند گزارش کامل و مستند ارایه دهد و خوشبختانه استقبال خوبی از این ماموریت شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره نتایج گزارش اولیه پیرامون علل وقوع سیلاب و راههای پیشگیری از آن شرح داد:علت سیلاب و روایت مستند دقیق می خواهد اما بخش زیادی از اقدامات آن اجرا شده است .هیات در تمام استان های سیل زده با استفاده از ظرفیت دانشگاهها فعالیت می نماید و افراد زیادی از استانهای سیل زده جز کارگروه ها هستند ،البته محدودیت داشتیم تا کسانی که در دستگاههای اجرایی فعال هستند فقط به عنوان مشاور کار نمایند چرا که می خواهیم اعضای کارگروه افرادی بی طرف باشند.

نیلی در انتها درباره بودجه این هیات گفت:در آغاز مبلغی برای آغاز کار درخواست شد که آن مبلغ داده شده و البته براورد هزینه اجرا شده است اما در هفته جاری براورد تعیین می گردد و به رئیس جمهور ارایه می گردد.

همچنین برای این کار از متخصصین بین المللی نیز استفاده می کنیم و تعدادی از متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور هم اعلام همکاری کردند

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارسال 8 هزار سوال به دستگاه های اجرایی، تشکیل گروه تلفیق برای ارائه گزارش کامل از سیلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 8 هزار سوال به دستگاه های اجرایی، تشکیل گروه تلفیق برای ارائه گزارش کامل از سیلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید