95 درصد اصفهان درگیر شدیدترین اثرات خشکسالی است

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 95 درصد استان اصفهان درگیر شدیدترین اثرات خشکسالی است و 100 هزارهکتار اراضی کشت نشده به علت کمبود آب، کانون گرد و غبار نقطه ای را ایجاد نموده است.

95 درصد اصفهان درگیر شدیدترین اثرات خشکسالی است

به گزارش گروه استان های وبلاگ ورزشی 90 از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروزدر نشست آنالیز راه حل های فرونشست زمین در اصفهان گفت: 95 درصد استان درگیر شدیدترین اثرات خشکسالی است و 60 روز هوای ناسالم برای استان هم اعلام شد.

وی اضافه کرد: 16 کانون گرد و غبار در استان مطالعه شده که 100 هزار هکتار اراضی کشت نشده به علت کمبود آب وجود دارد که کانون گرد و غبار نقطه ای را ایجاد نموده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شرایط کم برقی را هم تجربه کردیم و از سویی دیگر 4.3 کمبود آب شرب داریم، بنابراین دستگاه های اجرایی موظف به اجرای طرح ها و برنامه ها شده اند که شرکت آب منطقه ای طرح تعادل بخشی را اجرا می نماید.

شیشه فروش خاطر نشان کرد: موضوع فرونشست زمین باید در شورای عالی آب در سطح کشوری و با حضور معاون اول رئیس جمهور مطرح گردد.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو باید در تأمین آب پشت سد زاینده رود و سایر سد ها اقدام کند و بعلاوه در بحث نیروگاه های خورشیدی در این شرایطی که نور آفتاب و به ویژه در کویر هم اقدام عاجلی انجام دهند.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "95 درصد اصفهان درگیر شدیدترین اثرات خشکسالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 درصد اصفهان درگیر شدیدترین اثرات خشکسالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید