10 دقیقه ورزش روزانه جان افراد بالای 40 سال را نجات می دهد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که تنها ده دقیقه ورزش در روز می تواند برای افراد بالای 40 سال نجات بخش باشد.

10 دقیقه ورزش روزانه جان افراد بالای 40 سال را نجات می دهد

به گزارش یورونیوز، در این مطالعه داده هایی که به وسیله موسسه نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه در آمریکا تهیه شده بود، آنالیز شده است. این اطلاعات مربوط به حدود 5 هزار شرکت نماینده 40 تا 85 ساله است و در فاصله سال های 2003 تا 2006 گرد آوری شده بود.

محققان سطوح فعالیت این افراد و نرخ مرگ و میر آن ها تا سرانجام سال 2015 را آنالیز کردند.

نتایج مقایسه ای نشان داد که بیش از 110 هزار مورد مرگ افراد بزرگسال بالای 40 سال در ایالات متحده قابل پیشگیری است. دستورالعمل این کار ساده است: 10 دقیقه فعالیت بدنی میانه تا شدید روزانه را در یک برنامه معمولی بگنجانید.

این مطالعه بعلاوه نشان داد که افزایش 20 یا 30 دقیقه ای فعالیت بدنی می تواند منجر به نجات جان افراد بیشتری گردد.

پدرو سن موریس، نویسنده نخست این مطالعه و اپیدمیولوژیست در موسسه ملی سرطان گفت: ما می دانیم که ورزش برای ما خوب است. این مطالعه شواهد بیشتری از فواید آن در سطح کل جمعیت ارائه می نماید. اگر همه بزرگسالان در ایالات متحده (بالای 40 سال) هر روز کمی بیشتر ورزش نمایند، می توان از تعداد زیادی از مرگ و میرها در هر سال جلوگیری کرد.

وی افزود که پیش از این هم گفته شده است که حتی کمی ورزش نیز برای سلامتی مفید است: این مطالعه بر روی مزایای ورزش بر روی افراد متمرکز نیست بلکه بیشتر بر کل جامعه تمرکز دارد.

وی توضیح داد: ما می توانیم با تشویق همه افراد به افزودن 10 دقیقه فعالیت بیشتر در روز، کشورمان را سالم تر کنیم.

پیاده روی چه در فضای باز چه روی تردمیل، رقصیدن و تمرینات موزن بدن تنها چند گزینه ای هستند که زیر چتر ورزش میانه به مدت 10 دقیقه قرار می گیرند.

این مطالعه روز دوشنبه گذشته در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا JAMA Internal Medicine منتشر شد.

منبع: فرارو

به "10 دقیقه ورزش روزانه جان افراد بالای 40 سال را نجات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دقیقه ورزش روزانه جان افراد بالای 40 سال را نجات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید