گره شهربازی کیو باز شد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، فاطمه حافظی - خرم آباد - خبرنگار: بلاتکلیفی و اختلافات بین بهره بردار و شهرداری خرم آباد بر سر شهربازی کیو از سال 95 موجب شد این شهربازی 4 سال تعطیل بماند، به طوری که کار با ورود دستگاه قضا نیز به سامان نرسید و هرکدام از طرفین اختلاف بر سر خواسته خود پافشاری کردند.

گره شهربازی کیو باز شد

طی این سال ها کش و قوس های زیادی بین بهره بردار و شهرداری خرم آباد وجود داشته است. شهرداری بیش از 2 میلیارد تومان جریمه شده بود و باید آن را به بهره بردار پرداخت می کرد و از طرف دیگر توان پرداخت این مبلغ را نداشت و تنها با ورود سرمایه گذار جدید می توانست این مبلغ را پرداخت کند. بهره بردار نیز طی این مدت به دلیل کج خلقی ها از سوی شهرداری حاضر نبود از حق خود بگذرد. دریافت این مبلغ کاملا قانونی بود و دستگاه قضا آن را برای جبران خسارت و دستگاه های شهربازی در نظر گرفته بود. این اختلافات باعث شده بود بهره بردار و شهرداری خرم آباد با یکدیگر به توافق نرسند و این گره روز به روز کورتر و کورتر شود. در مدت تعطیلی شهربازی کیو، از محوطه آن تنها برای پارک خودروها استفاده می شد.

اما بالاخره، با اقدامی جالب از سوی بهره بردار، وی مبلغی از حق خود را به نفع شهروندان تخفیف داد تا شهرداری بتواند با پرداخت مابقی مبلغ، شهربازی را دوباره راه اندازی کند. هر چند همه به این موضوع واقف هستند که راه اندازی شهربازی به دلیل استاندارد نبودن وسایل و نیاز به انجام یک سری اقدامات زیرساختی و... در برهه زمانی کوتاه میسر نیست.

  • دلیل اختلافات شهرداری و بهره بردار

بهره بردار سابق شهربازی کیو در این زمینه می گوید: قرارداد شهربازی کیو سال 85 و قبل از عضویت من در شورای شهر به مدت 7 سال منعقد شد. پس از اتمام اجاره، طبق بند 20 ماده 5 قرارداد، شهرداری باید هزینه دستگاه ها را به من پرداخت می کرد، اما با عناوین مختلف از این کار امتناع کرد. علی زنجی بیرانوند ادامه می دهد: با حضور شهردار وقت، رئیس کل دادگاه عمومی انقلاب خرم آباد در سال 84 قیمت کارشناسی وسایل و ابنیه شهربازی کیو را با محاسبه دلار 2500 هزار تومانی، 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد کرد که 700 میلیون تومان آن را به شهرداری بخشیدم و قرار شد یک میلیارد و 500 میلیون تومان باقیمانده آن را شهرداری پرداخت کند.

وی اضافه می کند: طبق توافق سال 96 مقرر شد اگر شهرداری به هر دلیل نتواند اوراق مشارکت را تا 27 اسفند 97 پرداخت کند، باید کل مبلغ را به سرمایه گذار بپردازد. با گذشت 2 سال، شهرداری نه تنها مبلغی پرداخت نکرد، بلکه حواشی زیادی نیز به وجود آورد. زنجی بیرانوند بیان می کند: در حال حاضر با وساطت اعضای شورای شهر و به خاطر مردم و همچنین به این دلیل این که سرپرست شهرداری مردی پاکدست است، از حقوق خود می گذرم و تنها به دریافت یک میلیارد و 300 میلیون تومان اکتفا می کنم، هرچند قیمت واقعی چند برابر قیمت توافقی است.

  • لزوم عمل به تعهدات

سرپرست شهرداری خرم آباد نیز در این مورد اظهار می کند: در آخرین حکم صادر شده از سوی دادگاه اعلام شده است که به درخواست شهرداری رای رد استماع داده می شود، یعنی خواسته ما قابلیت شنیدن در دادگاه را ندارد. رضا بردبار می افزاید: پرداخت مبلغ توافق شده بین سرمایه گذار و شهرداری در سال 96 موضوعیتی در اصل قضیه ندارد و یک توافق قانونی است و مسئله ای ندارد.

وی بیان می کند: بر اساس این توافق نامه، یک میلیارد و 300 میلیون تومان باید بدهیم و شهربازی را همراه با وسایلش تحویل بگیریم. سرپرست شهرداری خرم آباد می گوید: با توجه به افزایش قیمت ها، مبلغ اعلام شده از سوی سرمایه گذار به صرفه و به صلاح شهرداری است و درست نیست بار دیگر قرارداد را به روز کنیم. تنها موضوع استانداردسازی وسایل بازی باقی می ماند که باید پیگیری شود.

  • محرومیت شهروندان از شهربازی

رئیس شورای شهر خرم آباد نیز بیان می کند: حدود 4 سال است که بین شهرداری خرم آباد و سرمایه گذار شهربازی کیو اختلاف ایجاد و این مجموعه تفریحی تعطیل شده است و شهروندان از این مجموعه محرومند. علی ماکنعلی ادامه می دهد: پیگیری موضوع از زمانی که شورای شهر کار خود را آغاز کرد، ادامه یافت و روند کار از مجاری دستگاه قضا با توجه به صدور آرایء متفاوت در سال های گذشته به نتیجه لازم نرسید. وی می گوید: همکاری علی زنجی بیرانوند، سرمایه گذار شهربازی خرم آباد، ما را به نقطه ای رسانده که در صورت تصویب اعضای شورا، شهردار بتواند طبق موافقت نامه ای که با سرمایه گذار داشته است، این مجموعه را در اختیار بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "گره شهربازی کیو باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره شهربازی کیو باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید