کی روش منهای لوگوی تیم ملی!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، بهناز میرمطهریان ، کی روش بدون هیچ نشانی از ایران و تیم ملی فوتبال ایران. این تصویری است که از زمان آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران، سرمربی پرتغالی تیم از خود نشان داده است.

کی روش منهای لوگوی تیم ملی!

نشانی که کی روش به یکباره حذف کرد

بهناز میرمطهریان ، کی روش لوگوی تیم ملی فوتبال ایران را از لباس های خود حذف نموده است. این اتفاق بعد از جام جهانی افتاد. درست وقتی تیم ملی اردوی آماده سازی خود را برای حضور در جام ملت های آسیا شروع کرد. کسی که تا پیش از آن پرچم ایران را به دست می بست و از هر راهی برای استفاده از نشانه های تیم ملی ایران استفاده می کرد، حالا در کنار سایر اعضای تیم ملی، با همان لباس اما بدون لوگوی تیم ملی عکس یادگاری می انداخت. این موضوع حالا در فوتوشات های ملی پوشان پیش از جام ملت ها هم تکرار شده است. کی روش بدون هیچ نشانه ای از تیم ملی فوتبال ایران عکس می اندازد و مشت های گره نموده اش را به دوربین نشان می دهد.

کی روش بدون هیچ نشانی از ایران و تیم ملی فوتبال ایران. این تصویری است که از زمان آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران، سرمربی پرتغالی تیم از خود نشان داد و حالا در فوتوشات های رسمی تیم ملی برای جام ملت ها هم او بدون هیچ نشانی از تیم ملی فوتبال ایران در عکس ها حاضر شده است.

این البته برای اولین بار نیست که کی روش لوگوی تیم ملی را از لباس خود حذف می نماید. اردوی آماده سازی مهرماه تیم ملی نخستین بار بود که کی روش در عکسی رسمی در کنار مسوولان فدراسیون فوتبال و سایر اعضای تیم ملی فوتبال ایران با لباس بدون لوگو حاضر شد. طوری که جای خالی لوگوی تیم ملی روی لباس کی روش در مقایسه با سایر اعضای تیم ملی کاملاً به چشم می آمد. -

این اتفاق در زمان خود حسابی سروصدا به پا نموده بود و انتظار می رفت فدراسیون فوتبال ایران برای این تفاوت سوال برانگیز کی روش و سایر اعضای تیم ملی فکری کند. یا حداقل شرحی از سوی فدراسیون فوتبال ارائه گردد که چرا کی روش لوگوی تیم ملی را از لباس خود برمی دارد. در حالی که همان لباس با لوگوی تیم ملی فوتبال ایران بر تن دستیاران او هست و همین موضوع اتفاقاً باعث می گردد که جای خالی لوگو روی لباس کی روش بیشتر هم به چشم بیاید و توی ذوق بزند. -

فدراسیون فوتبال مقابل این رفتار کارلوس کی روش هم مثل هر اتفاق دیگری درباره او سکوت کرد و حاضر نشد شرحی در این رابطه بدهد تا موافقان فدراسیون حداقل به این گمانه زنی روی بیاورند که شاید کی روش در بندی از قرارداد خود این حق را برای خود قائل شده باشد که می تواند اسپانسر شخصی لباس داشته باشد یا تعهدی برای داشتن لوگوی تیم ملی فوتبال ایران روی لباس خود ندارد. با اینکه فدراسیون هرگز در این رابطه هم هیچ شرح رسمی ارائه نکرد اما حتی در این صورت هم چنین فقدانی در قرارداد کی روش، ضعفی است که فدراسیون فوتبال در قرارداد بستن با او داشته است.

البته که در زمان برگزاری رقابت های فوتبال، همیشه سرمربی تیم های ملی با لباس های شخصی خود روی نیمکت تیم حاضر می شوند و هیچ الزامی وجود ندارد که لباس آن ها، همان لباسی باشد که فدراسیون فوتبال آن کشور با لوگوی تیم ملی در اختیارشان قرار داده باشد. حتی در تمرینات هم هیچ الزامی به پوشیدن لباس مخصوص برای سرمربی تیم وجود ندارد. ماجرای کی روش اما قدری متفاوت است. او در موارد خاصی که از آن صحبت می کنیم، لباس شخصی خود را نپوشیده است. لباسی که در تصاویر مورد بحث بر تن کارلوس کی روش است، همان لباسی است که بر تن دستیاران اوست. با این تفاوت که لوگوی تیم ملی فوتبال ایران از لباس کی روش حذف شده است و دلیل این اتفاق هم معین نیست.

نکته دیگری که این حرکت کی روش را بحث برانگیز می نماید این است که سرمربی پرتغالی تیم ملی تا پیش از این چنین اعتقادی نداشت و به عنوان مثال در فوتوشات های جام جهانی، پرچم ایران را روی کت خود داشت یا پیش تر مچ بند پرچم ایران را به دست می بست و بدون آن مچ بند در مجامع عمومی حاضر نمی شد. مرور این رفتارهای کی روش باعث می گردد که حذف پرچم ایران از لباس او بعد از جام جهانی و پیش از جام ملت ها، بیشتر و بیشتر سوال برانگیز باشد. -

این موضوع حتی باعث شده، عده ای این اتفاق را به تصمیم جدی او برای ترک ایران بعد از این رقابت ها ربط دهند. در واقع خیلی ها حذف لوگوی تیم ملی از لباس تیم ملی را نشانه ای می دانند که شاید به جدایی کی روش از تیم ملی بیانجامد. هرچند که خود او هرگز حاضر نشده که در این رابطه حرفی بزند و طبیعی هم هست که فعلاً او و همه اعضای تیم ملی روی مسابقات جام ملت ها متمرکز باشند.

همه این ها اما باعث نمی گردد که ابهام بزرگ درباره جای خالی لوگوی تیم ملی روی لباس کی روش، از بین برود و حذف یکباره نشانه های ایران و تیم ملی از پوشش کی روش عادی به نظر برسد. -

با موضعی که فدراسیون فوتبال ایران همیشه مقابل کی روش و تصمیم هایش داشته و دارد، شاید توقع زیادی باشد که بخواهیم فدراسیون در این رابطه شرحی دهد یا دلیل آن را بیان کند اما به نظر می رسد این توقع بیجایی نباشد که از سرمربی تیم ملی مان بخواهیم حداقل تا زمانی که سرمربی تیم ملی ایران است، برای انتقال پیغام هایش نشانه تیم ملی را از لباس خود حذف نکند.

2 - 1

منبع: ایران ورزشی

به "کی روش منهای لوگوی تیم ملی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش منهای لوگوی تیم ملی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید